welk pad moet je volgen om orthodontist te worden?

Ik zit nu in de vijfde klas van de havo ik volg het profiel Natuur & Gezondheid. Welk pad moet ik volgen om orthodontist te worden?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.2K
Amadea
5 jaar geleden
Hoe kan je op 14-jarige leeftijd in 5 havo zitten?
Quidplura
5 jaar geleden
In je vorige bericht zat je in de tweede klas tl...

Antwoorden (2)

Nadat je geslaagd bent voor havo naar het VWO met profiel Natuur en gezondheid met Natuurkunde. Natuur en techniek met Biologie kan ook.
Vervolgens hopen dat je ingeloot wordt voor de studie tandheelkunde. Aansluitend kun je je in 4 jaar tijd specialiseren tot orthodontist, aan de universiteit van Groningen, Amsterdam of Nijmegen. Per jaar krijgen circa 10 tandartsen die gelegenheid.
Toegevoegd op 25 september 2018 20:53: bron
Computoon
5 jaar geleden
Om orthodontist te worden, volg je eerst de opleiding Tandheelkunde. Dat is een universitaire studie. Deze duurt 6 jaar. Daarna volg je de specialisatie Orthodontie. In totaal duurt de opleiding tot orthodontist ongeveer 10 jaar. Je zal dus ervoor moeten zorgen dat je wordt toegelaten tot de universiteit.

Je kunt ervoor kiezen verder te studeren en kaakchirurg te worden. Je volgt dan de opleiding Geneeskunde met de specialisatie Kaakchirurgie.

Zie ook https://www.youchooz.nl/beroepen/orthodontist/welke-opleiding.

Je kan ook kiezen voor makkelijkere beroepen in hetzelfde vakgebied, zoals bijvoorbeeld tandartsassistent of tandtechnicus. Maar je ambitie is te prijzen, natuurlijk!
Antoni