moet je voor grondstewardes ook slank zijn?

ik weet dat stewardessen slank moeten zijn maar zie op schiphol wel volle grondsterwardessen en ik ben zelf niet slank maar zo zou graag de opleiding willen doen..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Hier is een eis voor de opleiding grondstewardessen opleiding. De functie-eisen zijn: minimaal leeftijd van 21 jaar; minimaal havo of een mbo opleiding (minimaal niveau 4 diploma) of relevante werkervaring; goede beheersing van de Nederlandse & Engelse taal in woord en geschrift; representatief en verzorgd uiterlijk; Schiphol te allen tijde binnen 60 minuten kunnen bereiken; als je een bril of lenzen draagt een maximale sterkte tussen -5 en +5; lengte minimaal 1.58 meter tot maximaal 1.90 meter; in het bezit van een zwemdiploma; werkervaring in een contactuele functie waarbij je face-to-face klantencontact hebt gehad is een pré. (Als je maar geen tatoeages,piercings hebt, want in sommige vliegtuigmaatschappij nemen ze dat soort mensen ook niet aan)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Computoon
10 jaar geleden
Nu is de grote vraag waarom een GRONDstewardess ook een zwemdiploma moet hebben. Is dat voor de situatie dat de aankomst- of vertrekhal door buitengewone omstandigheden in een zwembad verandert? En moet zij dan opblaasbare bootjes uit de kast voor noodvoorzieningen halen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
:-D (Toon..) Maar waarom moet je dan slank zijn? Ok, dat 'representatieve uiterlijk' snap ik, maar ik ken genoeg vrouwen die niet slank zijn en er heel goed uitzien. Mooie verhoudingen hebben is daarin m.i. belangrijker dan je BMI. Ik ken vrouwen met een prachtig figuur die op het randje van overgewicht zitten en behoorlijk slanke vrouwen die minder mooi in proportie zijn. Natuurlijk is een dusdanig overgewicht dat je lást hebt van je eigen lijf en je je niet prettig of snel kunt bewegen in zo'n functie niet handig, maar dat gaat over je gezondheid en conditie en niet over lichaamsgewicht. Of zie ik dat verkeerd?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Slank zijn staat er ook helemaal niet bij... in het vliegtuig is het wel logisch, daar is het soms gewoon te krap om elkaar netjes te passeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar iemand met een gemiddeld postuur of gewoon iets steviger dan gemiddeld past daar toch wel tussendoor? Daar hoef je toch niet slank voor te zijn?