Hoe zet je in een 24u-contract dat de overuren tot 40 uur geen toeslag krijgen?

Werknemer heeft contract voor 24 uur maar werkt soms een paar uur meer. Nu worden krijgen deze extra uren hetzelfde uurloon, hoe kan ik dit rechtsgeldig vermelden?

11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

"Overwerkuren zijn alle extra uren die de contracturen per week overschrijden. De beloning is 100% van het uurloon voor alle overwerkuren die de contracturen per week overschrijden tot de fulltime werkweek van (...) uur per week. De beloning is (...)% van het bruto uurloon voor alle overwerkuren die de fulltime werkweek van (...) uur per week per week overschrijden."
Computoon
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit hoef je volgens mij helemaal niet te vermelden, het gaat automatisch. Van overuren is pas sprake als er meer gewerkt wordt dan het in die branche afgesproken aantal voltijdsuren (bij jullie dan wrs 40).
Hier heb je het over meeruren.
Ik vond onderstaande link behoorlijk duidelijk: