Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe solliciteer ik bij een restaurant als 17-jarige?

Heb net mijn examen gedaan, dus ben een paar maandjes vrij. Nu wil ik graag een bijbaantje zoeken.

Ik ben dan vooral op zoek naar een baantje in de horeca, maar bij alle restaurants waar ik op zich wel wil werken hebben ze geen online sollicitatieformulier.

Dus ik denk; gewoon een CV maken en bij het restaurant inleveren. Maar hoe doe ik dat dan? Ik denk dat 9/10 de eigenaren niet aanwezig zijn, dus dan spreek ik maar gewoon een random werknemer (dus een serveerster o.i.d.) en laat ik haar CV bij haar achter?

Hoe werkt dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
999

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het snelste is om naar een restaurant te gaan en aan een willekeurige medewerker te vragen naar een leidinggevende. Misschien is dat niet 'de grote baas' maar hij zal wel kunnen vertellen of ze nog mensen kunnen gebruiken. CV kan je meenemen om daar achter te laten als ze daar belangstelling voor hebben. Op deze manier weet je meteen waar je aan toe bent en hoef je niet te wachten op een telefoontje wat misschien wel nooit komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vaak heeft ieder bedrijf een website.. Kijk daar eens op! Meestal vind je een E-mail adres waar je contact kan zoeken..

Vraag of ze personeel zoeken en stuur eventueel direct je CV mee!

Een profesinele en makkelijke CV kan je trouwens maken op: www.cvwizard.nl

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding