Heb je recht op je loon als je stage-contract is ondertekend?

In het contract staad dat het gaat om een betaalde stage. Dat bedrijf doet normaal gesproken NIET aan 'stagiaires uitbetalen'.

Toegevoegd na 8 minuten:
staat*

Toegevoegd na 5 uur:
In het ´sollicitatiegesprek´ is mij verteld hoeveel ik zou verdienen. Het probleem is: ben er allang weg, en ze hebben me nog niet uitbetaald.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Nee had ik ook ze zijn niet verplicht je te vergoeden alleen als het je werk is dus bijv. je werkt bij ah en gaat daar stage lopen dan krijg je wel uitbetaald
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er staat , een betaalde stage, dan mag je er ook vanuit gaan dat het betaald wordt.
Maar sommige bedrijven nemen het woordje betaald nogal met een korrel zout.
Het kan zijn dat je een uurloon krijgt maar het kan ook iets anders zijn in de vorm van een kadobon of iets dergelijks.
Als je uitbetaald wilt worden in loon dan kan je beter vóórdat je een contract krijgt zekerheid hebben.
Bedrijven weten ook wel dat het moeilijk is om een stageplaats te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In sommige branches is naast opleidingstrajecten, óók de beloning daarvan in de geldende CAO geregeld. Zoek dat een op voor jouw situatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het een betaalde stageplek is hangen er ook vaak een aantal voorwaarde aanvast zoals bijvoorbeeld dat je na de stage een vaste baan accepteert voor de duur van tenminste 1 jaar.