Wat zijn nu baantjes waarvoor je geen specifieke opleiding hoeft te hebben, maar waarmee je toch een aardig salaris verdient?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je gaat een opleiding doen.

Het beste antwoord

In mijn studententijd heb ik er nog wel eens aan gedacht en zelfs sollicitatie gedaan voor: lijkenwasser. Verdient als een speer maar je moet er wel tegen kunnen,

Als je echt geld wilt verdienen moet je lijkenwasser worden. Een vriend van mij heeft dat een maand gedaan.
50 euro per uur: 2 uur per lijk + voorbereiding en opruimen.
Na een maand 4800 euro NETTO verdiend.

(niet geschikt voor mensen met een zwakke maag)

http://www.flightlevel.be/forum/viewtopic.php?f=29&t=248

Zeker en vast ook in NL te doen, even googelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijken wassen is volgens de wandelgangen één van de best betaalde studentenjobs die er bestaan. Op internetforums noemen enkele dodenwassers bedragen van 20 tot 25 euro per uur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovengenoemd citaat komt van het studentenblad van de Universiteit Gent.
http://www.schamper.ugent.be/487/kassa-kassa
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vind het een tikkeltje een lugubere term. In de zorg heet dit afleggen.
Snap niet dat het zo goed verdient, heb veel mensen afgelegd, maar merkte dit nooit aan mijn salaris.
:(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Nelly,
Ik neem aan dat je in de ouderenzorg werkt? daar noemen ze het inderdaad afleggen. Het verschil in loon komt door de omstandigheden, je kunt namelijk best wrede dingen tegenkomen, na bijvoorbeeld een ongeluk, moord ga zo maar door. Voor ons (werk zelf ook in de zorg) is het een gedeelte van ons werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt @ blackgear, ik werk niet meer in de zorg, heb begrepen dat het afleggen tegenwoordig vaak overgenomen wordt door de begrafenis ondernemer. Natuurlijk kan je bij ' lijken wassen' akelige dingen tegenkomen, daar in tegen heb je geen persoonlijke band met iemand, wat in de zorg wel het geval is.
Maar zoals je zegt, het is een onderdeel van je werk, wat ik persoonlijk nooit als vervelend heb ervaren.

Andere antwoorden (4)

Receptionist(e) in een gezondheidscentrum. Naar zeggen vanaf achttien jaar gewoon binnenlopen zonder medische achtergrond en €9,50 euro per uur verdienen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Babysitter of schoonmaker/ster.
12 jaar geleden
Productiewerkers- inpakkers, sorteerders, fabrieksarbeiders, plukkers, grondwerkers, sjouwers en oppermannen zijn moeilijk te vinden.

Op o.a.
Jobrapido.nl kun je je plaatsnaam invoeren en de term "ongeschoold".
Dan krijg je de vacatures in jouw omgeving voor ongeschoold werk.

Dus als je 's nachts wilt werken, flexibel bent en sociaal en niet moeilijk doet over werktijden
dan kun je best een behoorlijk betaalde baan vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ En vooral in ploegendienst kun je inderdaad best goed verdienen in met name de eerste 4 die momopoylo noemt!
Lid van de Tweede Kamer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was de vraag niet. De vraag was of je een specifieke opleiding nodig had.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd