onregelmatigheid.
per maand salaris krijg je vaak op een zelfde datum.
per vier weken verspringt deze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onregelmatig zou ik het niet noemen. Want je krijgt het dan wel gewoon op vaste tijden, maar dan om de vier weken i.p.v. om de maand.
met per 4 weken salaris krijg je in totaal 13 loon uitbetaalt en met per maand salaris krijg je in een jaar 12 salarissen uitbetaalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen je krijgt per jaar 13 maal een periode van 4 weken of iedere maand 1 maal je loon. bij 4 weekse betalingen krijg je wel een keer per jaar in een maand 2 maal een loon betaling. Er zijn natuurlijk ook wel wat nadeeltjes de meeste rekeningen krijg je per maand en daar zal je bij een 4 weeks loon wel wat rekening mee moeten houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4 weken salaris is 12/13 van maandsalaris.
Maandsalaris is 13/12 van het 4weken salaris.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige verschil is dat je een maandsalaris iedere maand op een vaste dag krijgt (bijv. altijd de 25e van de maand) en dat je een salaris per 4 weken echt precies om de 4 weken krijgt. Dan zul je zelf in je agenda moeten bijhouden wanneer precies je salaris komt en daarmee rekening houden met bijv. al je vaste lasten die wel maandelijks worden afgeschreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je om de 4 week salaris krijgt, krijg je het steeds eerder in de maand. En als je op een vaste datum je huur of hypotheek betaalt kun je dat 1 keer per jaar doen als er ondertussen 2 salarissen zijn gestort. En 1 keer per 4 jaar is er een 53e week, krijg je nog een week extra maar zonder extra zoals een bijdrage in de ziektekosten, reiskosten etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een maandsalaris krijg je 12 keer per maand op een vaste dag (behalve als het in het weekend valt, dan wordt het op de dag vóór het weekend gestort). Een maandsalaris is je salaris over al de gewerkte dagen van de gehele maand.

Een salaris gebaseerd op 4 weken krijg je om de 4 weken, dus 13 keer in een jaar, dat is vaak minder dan een maandsalaris want die is van 4 gewerkte weken (vaak 2 dagen minder per maand als je 5 dagen werkt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oftewel, nog een aanvulling op eerdere antwoorden: een salaris per maand is ook méér dan per vier weken. Want er zitten meer dan vier weken (= 28 dagen) in een maand. Er zitten 12 maanden in een jaar, en 52 weken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een jaar heeft 52 weken'
Deel dit eens door 4 (4 weken salaris uitbetaling) dan krijg je 13 periodes. 4 keer 13 =52

Deel die 52 weken nu eens door 12 maanden. 52 gedeeld door 12 dus= 48. Je krijgt dus in feite slechts 12 maanden uitbetaald.
In 4 wekelijkse periodes krijg je dus 13 maanden uitbetaald.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw antwoord kan ik niet volgen en dat is volgens mij omdat het gewoon niet klopt.. Dit stukje snap ik niet "52 gedeeld door 12 dus= 48." 52 Gedeeld door 12 is 4,33. Dus als je je salaris per maand ontvangt, krijg je iedere maand 4,33 weken uitbetaald. In 4 wekelijkse perioden, krijg je 13 x 4 weken uitbetaald. Komt in het totaal echt op het zelfde neer. Maar ik heb wel eens gehad dat werkgevers deden voorkomen alsof je een 13e maand kreeg, maar dat het puur ging om salarisbetaling per 4 weken. Weet je je bruto uurloon? Doe dat maal het aantal uren per week en dat weer vermenigvuldigen met 4 weken. Werk je 40 uur per week à 10,00, dan krijg je bij betaling per 4 weken bij iedere periode precies 160 uren uitbetaald. 160 x 10,00 = 1600,00. Wanneer je per maand uitbetaald krijgt, zal het als volgt zijn:
1600 x 13/ 12 = 1733,00.