Helaas kan dit wel ja, zeker in de inwerkperiode. Kan me voorstellen dat dit erg frustrerend is, maar is vaak een kwestie van doorbijten. Kijk het even aan, en maak het bespreekbaar als het te lang duurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee. Als het goed is heb je een functieomschrijving waarin staat wat er van je verwacht mag worden. Werkzaamheden die daar niet inpassen mag je weigeren.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou niet weten hoe het wettelijk zit, maar in veel arbeidsovereenkomsten staat ook wel een onderdeel waarin omschreven wordt dat andere werkzaamheden dan gebruikelijk kunnen worden uitgevoerd en dat de werknemer daaraan gehouden is. Ik ga er bijvoorbeeld vanuit dat je incidenteel niet kunt weigeren om een andere fuctie binnen je bedrijf uit te voeren als daaraan behoefte is en het anderszins mogelijk is, mits de beloning en dergelijke niet verandert, maar misschien heb ik het verkeerd, een aantal mensen hieronder lijken het echter wel met me eens te zijn.
AWM
14 jaar geleden
Het ligt eraan. Je kunt aan een accountmanager niet vragen om de plee te gaan schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lijkt me inderdaad een probleem, toch zijn er ook voorbeelden te bedenken waar het wel kan lijkt me.
AWM
14 jaar geleden
Alles kan, maar als je het gaat aanvechten dan win je.
En je verliest je baan, maar ja...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekkere optie dan... Of accepteren of na een gevecht alsnog je baan kwijt ;-)
AWM
14 jaar geleden
Met een tegemoetkoming, dat wel.... ;)
Zolang hij betaald waarom niet? Is aan jou om een keuze te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, dat mag een werkgever, maar dan moet die je wel betalen op je aangenomen nivo, wat je dan moet uitvoeren is aan hen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, je wordt betaald om te werken. Als er meerdere functies in het bedrijf zijn en er is voor jouw functie op dat moment geen werk dan kan je elders waar wel werk is binnen het bedrijf te werk gesteld worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij ons is dit afgelopen jaar meermaals voorgekomen bij werknemers. Op kantoor was er niks te doen en in de magazijnen druk. Zonder pardon hebben ze mensen overgeplaatst. Deze behouden echter wel hun loon, of als het blijvend is krijgen deze een afbouwregeling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Die mensen waren meegaand en hebben dat gedaan.
Je hoeft dat niet te doen. Als je dat voor de rechter zou uitvechten zou de werknemer dat winnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan wel degelijk, als het in enige redelijkheid blijft staat een werkgever wel degelijk in zijn recht. Echter zijn er veel factoren die bepalend zijn hiervoor. Ik ga er dan eerder van uit dat het wel kan dan dat het niet kan. http://www.arbeidsrechter.nl/1info.htm
Ha, die Sharona30;

Als je niet in het arbeidscontract hebt kunnen laten opnemen dat dit niet zou mogen wel, ja. Vroeger was een standaardregel in elk contract 'en alle voorkomende werkzaamheden'. Of die tegenwoordig nog wordt gebruikt weet ik niet, maar het was een legitimering voor sommige werkgevers om lastig personeel door ze werk onder hun niveau te laten doen weg te kunnen pesten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja het kan wel maar het is wel netjes om te overleggen waarom. kijk maar eens naar schiphol daar hebben sommige piloten ook andere werkzaamheden.