Mijn vader is overspannen, en heeft psychyse problemen. Hij kan zich bijna niet meer concentreren. Hij weer niet meer wat hij kan doen. Wat nu?

Ik ben 14 jaar.. Mijn vader heeft iets aan zen knie en moet elke dag spuitjes krijgen. Is opgelicht door zijn baas hij is onwettig ontslagen. dat is allemaal bewezen door een Advocaat. en het ergste is dat hij al 25 jaar bij die bedrijf heeft gewerkt En het is ook nog is familie. 25. Jaar heeft hij plat gelegen voor het bedrijf hij kon maar bellen en hij kwam. Er is nog een feestje geweest dat het bedrijf 25 jaar bestaat. Hij noemde alle mensen die daar 20/25 jaar hebben gewerkt maar niet mijn vader. En hij is hier helemaal boos over hij vertrouwde hem 25 jaar en het is ook nog is familie. Andere familieleden zijn hier natuurlijk ook boos om. Het is wel te begrijpen dat hij hier overspannen van is. Hij leeft al 20 jaar met een zere knie ze kunnen niets vinden. al verschillende operaties gehad onderzoeken scannen.. Etc. Dat doet hem heel pijn 2 maand geleden is er trombose aangetroffen daarom moet hij die medicijnen nu. Hij weet nu niet meer wat hij moet doen. Al 2 maanden thuis! Hij kan niet meer computeren hij doet soms wat in de tuin af en toe een spelletje. maar hij word helemaal gek Wat kan hij nou nog doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

probeer hem over te halen om werk te gaan zoeken wat bij hem past. je kunt het bijvoorbeeld vinden in de krant of op internet ook zou je bij het gemeentehuis langs kunnen gaan. als hij dit niet wilt moet zeg dan dat hij wat vrolijke dingen moet gaan doen zoals even een dagje naar een pretpark of een massage en daarna de sauna in dus kort samengavat heb ik 2 oplossingen waar je mischien wat aan zou kunnen hebben.
1.haal hem over om een baan te zoeken wat bij hem past
2.ga meer leuke dingen met hem doen (tenminste ontspannen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek een gezamelijke hobby die jullie naar buiten brengt, zoals.. vogels spotten, wandelen, vissen etc. Met een kniebrace oid (laat je vader zichzelf goed informeren door een arts eerst) kan hij vast nog wel het 1 en ander doen. En een mens dat vaker buiten is, is in mijn ervaring, een gelukkiger mens. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vader heeft hulp nodig en dit is iets dat jij niet voor hem op kan lossen.

Ik weet niet of hij lid is van een bond want deze biedt ook hulp in dit soort situatie's en anders kan je vader misschien naar het UWV die hem helpt om een andere baan te vinden of dat hij in een re-integratietraject kan komen.
Deze mensen zijn ervoor en misschien is het verstandig als je vader ook langs de huisarts gaat om het éen en ander met hem te bespreken want al deze mensen weten de wegen te bewandelen die voor jouw vader geschikt kunnen zijn.