hoe moet ik een bedrijf aanklagen?

ik heb onlangs bij de jumbo gesolliciteerd en ik kreeg niet eens de kans om op een sollicitatiegesprek te komen.
ik ben zelf marokkaans, en dat is ook te zien aan mijn naam (nasreddine)
ik heb nogmaals gesolliciteerd onder een andere naam (maarten de vries) maar ik heb al het andere hetzelfde gelaten, en ik mag nu in eens wel op sollicitatiegesprek komen!
ik ben hier natuurlijk enorm boos om, want dit is gewoon discriminatie.
ik wil de jumbo aanklagen, maar ik heb geen idee hoe ik hieraan moet beginnen.
graag een reactie hoe ik dit moet aanpakken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Daar zal je geen Succes mee hebben maat, Gewoon naar de Jumbo zelf ga aan hun vragen Waarom ze dat hebben gedaan.

Je moet je niet meteen zo opgefokt voelen! Niet alle Nederlanders zijn racisten. Het kan ook gewoon zo zijn dat ze even geen personeel meer nodig hadden, of zoals al eerder gezegd de mail is verwijderd of nooit aangekomen. Als antwoord op je vraag: je kunt de jumbo niet aanklagen. Er is geen bewijs dat ze je hebben afgewezen vanwege je nationaliteit. Ik vind dat jullie buitenlanders best wat dankbaarder mogen zijn dat jullie hier kunnen wonen en werken, en niet alles Aanzien voor racisme

Ik vind dit wel grond voor een ernstige vermoeden van discriminatie. Het is geen sluitend bewijs. Maar ook zeker niet netjes. Als je die baan graag wilt hebben zou ik gewoon naar het gesprek gaan als "Maarten de Vries" en dan vertellen dat jij eigenlijk Nesy bent en toch graag in aanmerking wilt komen voor de baan. Jumbo kan nu niet anders dan je een eerlijke kans geven anders zijn ze echt aan het discrimineren. Maar als je meteen hoog in wilt zetten kan je ook naar het meldpunt voor discriminatie om daar een klacht in te dienen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100