Verkoop. dus dat mensen contact op gaan nemen met de firma met commerciele doeleinden. (bijvoorbeeld een uitzendbureau)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met een zin als 'Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld' bedoelt de plaatser van de advertentie dat hij er geen prijs op stelt dat andere bedrijven op basis van die advertentie ongevraagd hun diensten aanbieden.

In personeelsadvertenties wordt met deze zin vaak concreet bedoeld dat werving-en-selectiebureaus en headhunters niet hoeven aan te kloppen met het aanbod om een geschikte kandidaat voor de vacature te zoeken. In bredere zin wil een bedrijf er ook weleens mee aangeven dat het niet benaderd wil worden als potentiële klant of opdrachtgever.

De betekenis van acquisitie is overigens 'het aanwerven'; het komt van het Latijnse acquirere ('verkrijgen, verwerven').
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Naar aanleiding van een van zo'n vacature kunnen er allerlei mensen gaan bellen die hun produkten proberen te verkopen aan dit bedrijf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat men niet zit te wachten op "wervend" gedoe naar aanleiding van de betreffende advertentie.

Bijvoorbeeld het bestoken van een bedrijf dat een vacature in de krant zet voor een bouwvakker met tal van folders en info over bouwmaterialen en veiligheidskleding.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In bijvoorbeeld personeelsadvertenties staat vaak de toevoeging 'Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.' Wat betekent dat?

--------------------------------------------------------------------------------

Met een zin als 'Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld' bedoelt de plaatser van de advertentie dat hij er geen prijs op stelt dat andere bedrijven op basis van die advertentie ongevraagd hun diensten aanbieden.

In personeelsadvertenties wordt met deze zin vaak concreet bedoeld dat werving-en-selectiebureaus en headhunters niet hoeven aan te kloppen met het aanbod om een geschikte kandidaat voor de vacature te zoeken. In bredere zin wil een bedrijf er ook weleens mee aangeven dat het niet benaderd wil worden als potentiële klant of opdrachtgever.

De betekenis van acquisitie is overigens 'het aanwerven'; het komt van het Latijnse acquirere ('verkrijgen, verwerven').
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Term is een beetje ingevoerd eind jaren 80, toen ik zelf nog verkoper was van mensen. Zelf stoorde ik me er niet zo aan, en als er al iets van werd gezegd dat ik toch belde, dan deelde ik fijntjes mede, met een duidelijk hoorbare lach, dat "ik het ook niet zo op prijs stelde als ze buiten mij om op zoek gingen naar personeel" :)

Meestal was het ijs dan wel gebroken en mocht ik toch even langskomen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Acquisitie door uitzendbureaus ('interimkantoren') wordt bedoeld met de toevoeging in vacature-advertenties: Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Hiermee wordt bedoeld dat uitzendbureaus niet op de advertentie hoeven te reageren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit maken wij als werving en selectiebureau voor sales functies ook vaak mee. Zoeken ze een sales manager en wordt acquisitie niet op prijs gesteld -:).