Ben ik in dit geval verzekerd, als ik een ongeluk op het werk zou krijgen?

Contractverlenging bij de werkgever is mondeling toegezegd. Maar ik heb het contract per post niet ontvangen...

Contract verlenging gaat 1 november in, maar wat als ik het contract niet op tijd ontvang, of als het door mij getekende exemplaar niet op tijd op het hoofdkantoor is?

Kan ik hierdoor problemen krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je contract is afgelopen en je werkt gewoon door en niemand verteld je dat je niet meer hoeft te komen werken dan wordt je huidige contract wettelijk gezien verlengd of zelfs automatisch naar een contract voor onbepaalde tijd omgezet als je teveel korte contracten hebt gehad.

Oftewel, ja je bent verzekerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mondeling is ook rechtsgeldig. Anders hoef je niet door te werken na einde contract.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zodra de werkgever en werknemer allebei een handtekening hebben gezet is het geldig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je contract verloopt zijn er 3 opties
1: je contract wordt niet meer verlengd je kan ophoepelen
2: je contract wordt wel verlengd je mag doorgaan door de afgesproken tijd
3: als ze niks zeggen en je contract loopt af ben je aangenomen voor onbepaalde tijd.

Ik weet niet precies hoe het zit met een mondelingen overeenkomst maar ik zou zoiets toch echt wel zwart op wit regelen