Wat zijn de mogelijkheden als legerarts?

Ik vroeg me af, stel dat je na geneeskunde hebt gestudeerd, daarna het leger ingaat als legerarts. Volg je daar dan ook een gewone opleiding als soldaat, en verdien je dan ook ongeveer als normale arts? Alle verdere informatie/ervaringen over legerarts zou ik ook wel willen weten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Je kunt bijvoorbeeld keuringsarts worden. Dan keur je alle kandidaten voor het leger, of uitgezonden worden. Je doet in ieder geval een aantal weken een militaire opleiding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik bedoel is dat je echt als een soort van gevechtsarts wordt, dus dat je gewoon in een "squad" zit, dus tijdens vuurgevechten, als je uitgezonden wordt, arts bent voor als iemand geraakt wordt.
Je krijgt wel een basistraining. Over wat je verdient zul je bij een leger recruiter moeten navragen. Wat versta je ook onder 'normaal' bij een arts, ivm specialisaties ed?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel zodra je je geneeskunde studie hebt afgerond, wat je dan als arts gaat verdienen (ik weet wel dat het meer wordt zodra je je hebt gespecializeerd).