Worden reiskosten op een salarisstrook van een fulltimer doorgaans berekend als een vast OF een verschillend bedrag per maand? Zie uitleg

Het gaat om een fulltimer die naast salaris, reiskosten krijgt per dag. Hoe gaat dit meestal in de praktijk, is dit iedere maand hetzelfde bedrag (gem 21,67 dg)of wordt dit per maand afhankelijk van de werkdagen (20, 21, 22 of 23) uitgerekend?

Dit alles uitgaande dat op alle dagen gewerkt wordt. (uitgezonderd ziekte/ vakantiedag)

12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat kan zoals Antw: al geeft maar tevens door de werkelijke km van post code tot post code bij de administrate (of bij de baas:)) te declareren à 19 cent de km dus dan vakantie of ziekte dagen niet . Of je werk gever kiest voor een vaste vergoeding die al beschreven is .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. Ik heb voor een werkgever gewerkt die het vaste bedrag hanteerde en voor een werkgever die 19 cent per km vergoedde, op basis van de vaste afstand woon-werk. (Het was niet zo dat je extra kreeg als je een keer omreed vanwege een file). Maar op ziektedagen en vakantiedagen, kreeg je die kmvergoeding niet. Op zich vind ik dat een prima regeling.

Andere antwoorden (1)

De meest eenvoudige manier om reiskosten te betalen is een maandelijks vast (forfaitair) bedrag. Dat bedrag is fiscaal toegestaan volgens kilometerschalen (0-10, 10-20 etc) en is voor de werkgever het meest eenvoudig. Ook voor de werknemer, want er hoeft niet bewezen te worden of er gereisd is. Ook maakt het niet uit of je per fiets, auto of helicopter naar je werk komt.
paulus811