Hoe kan ik sneller werken als vakkenvuller?

Ik werk bij de AH als vakkenvuller 's avonds, en ik merk dat ik bijna altijd te laat klaar ben met vullen, hoe kan ik sneller werken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
35.1K

Antwoorden (7)

- Minder kletsen
- Niet pakje voor pakje vullen maar een stapel in een keer pakken
- volle doos mee naar het vak, leegmaken, en bij het ophalen van een nieuwe doos, de oude meteen plat maken en in de afval stapel leggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zou je kunnen doen:
- goed kijken naar je collega's
- vragen of je collega's hoe hun het doen
- Jezelf goede en snelle handelingen aanleren

Als je werkhouding goed is, is het moeilijk om onder niveau te presteren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe een hoop lopend (colli openmaken, dozen platmaken, ...) en werk vooral met twee handen. Probeer ook zoveel mogelijk producten tegelijk te vullen als lukt (meerdere zakjes snoep bv.).

Wat ook handig is, als een klant vraagt waar iets staat: "Bij de (bv. soepen). Moet ik het even aanwijzen?"

Heel veel klanten zullen dan zeggen dat ze het wel kunnen vinden, hoef je niet mee te lopen en scheelt ook weer tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verdeel je vracht per plek dus maak kleine stapeltjes ( dat je het dus per meter neer zet ) ( zorg er wel voor dat klanten overal goed bij kunnen ) Zodra je kleine stappeltjes hebt gemaakt kun je sneller doorwerken en hoef je minder te lopen. Een colli makkelijk openmaken kan door hem even tegen je buik te drukken en vervolgens met je handen één kant in te drukken dan kun je zo het tape eraf halen.

zoek ook niet te lang naar producten kun je iets niet vinden zet het apart en misschien vind je het later wel anders kun je het vulploegleider vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon je op je werk richten/concentreren!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb te lang als vakkenvuller gewerkt. ook bij AH
wat bij mij hielp is dat ik de winkel na een tijdje echt te goed kende. wist bijna van alles waar het stond. omdat ik ook hielp met het opnieuw indelen van de schappen bleef ik op de hoogte van de winkel.

collie = doos

minder praten = eigenlijk minder afleiding
niet meelopen met klanten, hoe onbeleefd het ook eigenlijk is, dit kost tijd. ik kon de klant zo vertellen waar die naar toe kon, 2 paden verder in het midden. of staat in het volgende pad midden tegen over de thee. zoiets. tuurlijk werkt dit niet altijd, vragen ze iets te specifiek. maar met veel dingen werkt het wel.

ken je pad. geloof me of niet, maar er zit een logica in de indeling van de winkel. euroshopper ligt vaak onderaan.
bij de AH staat het op merk en soort ingedeeld. weet niet meer of ze eerst de merk bijelkaar zetten en dan het soort.
kijk maar bij de koekjes. eerst cake, daarna appelkoeken enzo, dan meer wafel vervolgens kinderkoekjes en dan bisuitjes. weten waar alles staat is echt de sleutel, scheelt veel zoeken. loop er gerust eerst 1 keer door zodat je de indeling weet.

zet op je vuldolly, kar, winkelwagen dozen die bij elkaar staan. zodat je niet 3 keer open en neer loopt. of begin bij het begin pad. werk zoveel mogelijk weg als je naar achter loopt, en op de terugweg doe je de gemiste/ onvindbare dozen en haal je, je karton op. (ik maakt wel altijd een zooi van me pad, maar was ook altijd wel iets te vroeg klaar)

2 handen vullen. maar de doos open en dan iets verzinnen waardoor je allebei je handen kan gebruiken. doos klemmen tussen buik en het schap. doos op de vuldolly naast je zetten. doos op de grond.

als je iets niet binnen 30 sec weet te vinden ga verder. dit scheelt zoveel tijd. zet het aparte. of terug op de kar en bewaar als laatste. soms kom je het later nog tegen. anders aan je leidinggevende vragen, daarvoor lopen ze er. ze vinden het erger als je het terug vinden bij je restanten of verkeerd vullen dan dat je het vraagt. als je eerst alles doet wat je weet. je houdt een paar dingen over. ruim je pad op. en zeg dat je klaar bent op een paar onvindbare dingen. scheelt ook weer tijd.

AH is echt streng met vullen. de vultijden zijn hoog. wat ze ook willen beweren. bijna niemand redt het op tijd. of ze gooien er met de pet naar. niet spiegelend vullen. (broertje zusje) veel dozen die ze niet kunnen vinden zetten ze maar restant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet eerst weten waar alles in je pad staat en dat heeft even tijd nodig.Na een tijdje kan je het blindelings vinden en is dat geen probleem meer.Ook het fifo vullen speelt een rol,de nieuwe colli achterin en op datum daar gaat ook tijd in zitten .Veel sterkte met de feestdagen want word weer een gekkeboel zoals bij iedere winkel om die tijd.