Is er een instantie, waar je een klacht kan indienen als je ontevreden bent over de werkwijze van een intercedent/uitzend bureau ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (4)

Bij het bureau zelf.
Kijk anders ook even bij http://www.klacht.nl/categorie/uitzendbureaus
Hier staan meerdere klachten over uitzendbureaus.
Anders contact opnemen met de nationale ombudsman .
Link staat vermeld bij genoemde site klacht.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij het uitzendbureau, eventueel het hoofdkantoor. Lijkt mij de beste plek voor een klacht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals hierboven al gezegd kun je je klacht indienen bij de baas van de intercedent (dus manager van het uitzendbureau) of bij het hoofdkantoor. Mocht je er dan nog niet uitkomen kan je ook je klacht indien bij consuwijzer. Zij geven je onafhankelijk advies. Bij consuwijzers zijn ook toezichthouders aanwezig. Mochten er meer van dezelfde klachten komen over hetzelfde uitzendbureau dan kunnen zij hier actie op ondernemen. In de bijlage de website.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook consuwijzer lijkt me niet een loket waar je hiermee aan kan komen. Dat klachtenloket is voor consumenten, niet voor arbeidsrelaties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat moet je ook niet als eerste doen, maar als je er samen met het uitzendbureau er niet uitkomt, zou ik overwegen om je klacht ergens anders (bijv. consuwijzer of nog iets anders) neer te leggen.
Dit doe je allereerst op de vestiging zelf. Als je je niet serieus genomen voelt worden door de intercedent, dan doe je dit bij je vestigingsmanager. Schrijf een brief, geef duidelijk aan wat je klacht is en wat voor jou een goede oplossing zou zijn.

Als er niet op jouw klacht gereageerd wordt, of er wordt naar jouw mening niet voldoende aan gedaan, dan is het afhankelijk van de situatie waar je je toe richt. Als de intercedent zich niet juist gedragen heeft en opzichte van jouw arbeidsrechten zoals die in de wet of de CAO staan, dan ga je naar een vakbond toe. Zij kunnen jouw adviseren op vervolgstappen.

Als het meer een klacht over 'slecht behandeld' worden is, zonder dat daarbij rechten aangetast zijn, dan kan je weinig meer doen. Er is geen instantie die daarbij helpt.