mijn baas wil eerst alleen met mij spreken, in een arbeids conflict, ik wil dit niet zonder mijn juridisch adviseur , kan dit??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Jazeker! Jij hoeft je niet verplicht te voelen om ergens alleen heen te gaan. Zeg gewoon dat de zaken zo zijn dat jij dat wilt en hij het maar te accepteren heeft. Zo niet, laat dan je advocaat een brief schrijven.
Sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja tuurlijk mag jij dat
een baas kan je eigenlijk nooit vertrouwen in zo een situatie en mischien is het voor jouw ook fijner dat er twee extra oren meeluisteren omdat je er veel verteld gaat worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige werkgevers denken dat ze sterker staan als de werknemer geen juridisch advies krijgt, en proberen dat daarom te ontmoedigen. Maar er is natuurlijk al een behoorlijk conflict als je je juridisch adviseur erbij wilt hebben, en het is ook gewoon je recht om alleen nog het conflict te bespreken met die adviseur erbij.

Laat je vooral niet intimideren. Ik heb ook wel eens een werkgever gehad die riep dat hij per direct mijn contract zou 'terugvorderen' (whatever that may be) als ik überhaupt advies zou vragen bij mijn rechtsbijstand. Gelul natuurlijk, als hij dat echt had geprobeerd had ik hem zo afgemaakt bij de kantonrechter. Wist hij ook wel, maar hij hoopte dat ik naïef genoeg was om het dreigement serieus te nemen.