Staat modellenwerk slecht op je CV?

Mijn moeder zegt namelijk dat je minder snel word aangenomen als je modellenwerk hebt gedaan, dus ik wil graag weten of het zo is. Als jullie ook een bron hebben op internet zou dat fijn zijn, geen forum als bron, tenzij het een soort citaat is ofzo. Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Een goed model kan goed werken onder druk, volgt zonder gezeur aanwijzingen op, kan werken onder moeilijke omstandigheden, is punctueel en heeft discipline, maakt regelmatig lange werkdagen.Verder kan een goed model in keurig beschaafd nederlands,duits en engels communiceren met fotografen en opdrachtgevers en is ze representatief. Als je er op je cv bij zet dat je dat geleerd hebt van je modellenwerk, is dat alleen maar positief voor een werkgever.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

nee modellenwerk is zwaar werk, je moet echt hard werken en er een hoop voor laten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat het er net aan ligt in welke branche je solliciteert.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je als ondernemer die een medewerker zoekt in een branche waar je fysiek zware handelingen moet verrichten, afgeknapt kan raken van iemand die modellenwerk heeft gedaan.

En een ondernemer die een verkoopster zoekt of een vertegenwoordigster weer juist dolenthousiast.

Of het uitmaakt, ligt er dus maar aan in welke branche je solliciteert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, dat kan zelfs in je voordeel werken als je bv de modekant op wilt.
Je moeder si toch niet bang dat je erg sexy dingen gaat showen he? Zoiets richting porno, dat lijkt me niet goed staan op een cv.

Toegevoegd na 6 minuten:
http://www.moederannecasting.nl/

kijk eens op deze site, misschien kun je daarmee je moeder overtuigen
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, mijn moeder zegt dat de mensen dan gaan denken dat je iets in die richting hebt gedaan. Maar ik weet niet of dat echt zo is. Maar ze is sterk overtuigd, dus eigenlijk heb ik even glashard bewijs nodig, want nu mag ik dus geen model worden.
Ik zou verschillende CV's maken, als ik jou was. Aangepast op de vacature of branche waar je op reageert.
Maar ik zou het wel vermelden tijdens een sollicitatiegesprek. Het is nou eenmaal iets dat bij je hoort; dat moeten ze maar accepteren. En je kunt er altijd een draai aangeven die in het straatje pas van de eventuele toekomstige werkgever.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het helemaal eens met de mensen die voor mij hebben gereageerd, het lijkt me enorm hardwerken, maar er zijn mensen die modellenwerk, ook al is het geen porno photoshoot, toch ontzettend stom vinden, denk aan zoiets als dat je bijvoorbeeld een modepop bent, die alleen veel glamour op het werk wil hebben, of ze vinden je bekakt. Als je bijvoorbeeld werkt met bepaalde doelgroepen, kunnen ze(je collega's, je chef) dat wel negatief vinden.

Toegevoegd na 5 uur:
Of bij conservatieve mensen kan het ook negatief vinden als dat op de cv staat.