Factuur: vervaldatum/factuurdatum??

Hoi,

Ik ben freelancer en werk volgens een declaratiesysteem, dus krijg ik de facturen die ik inlever verwerkt binnen, maar nu staat er iets op waar ik niet veel wijzer van word, namelijk:
Factuurdatum: 30-09-11
Betaaltermijn: 14 Dagen
Vervaldatum: 14-10-11

Dus wordt de factuur binnen de 30e en 14 dagen betaald, of 14 dagen na de 14e? Het is allemaal zeer verwarrend.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

De factuur wordt binnen de 30e en 14 dagen betaald.
De vervaldatum van een factuur is laatste datum waarop de factuur betaald moet zijn. Op de bankafschrift moet te zien zijn dat het geld betaalt is voor de vervaldatum. Dat de ontvangende partij de betalingsontvangst later verwerkt is niet aan de orde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

30-09-11 is het aanmaken van de factuur. 14-10-11 is de laatste betaal datum van de factuur daarna is de factuur over betaal datum en zal worden herinnerd. De klant die deze factuur ontvangt wordt dus verteld voor de 14 de te betalen.
12 jaar geleden
betaald moet er worden voor de 14de
het is factuur datum + betaal termijn
Of Factuur ontvangstdatum + betaaltermijn.
afhankelijk wat jij afspreekt met de facturerende partij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het totaal is 14 dagen en als je dus betaald voor de 14de of op de 14de is het helemaal goed.