Mag je als leidster op een kinderdagverblijf sieraden dragen op het werk?

Bijvoorbeeld een lange ketting of armbanden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9K

Het beste antwoord

Dat ligt aan de huisregels van het bedrijf. Ik denk niet dat er een wettelijk voorschrift is, maar ik zou het zelf niet doen. Kleine kinderen zijn onvoorspelbaar en het is toch zonde als ze je dure ketting stuktrekken ook al gebeurt het per ongeluk. Niet voor te stellen dat een kind er met zijn hals in verstrikt raakt. Dat wil je niet op je geweten hebben!Armbanden lijken me ook alleen maar lastig als ze los hangen. Tijdens het werk zou ik mijn sieraden af doen en zodra ik de deur weer achter me dicht zou trekken na werktijd, ze lekker weer om doen. Zo loop je geen risico's!
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoordje +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje! :)

Andere antwoorden (3)

Dat ligt aan het bedrijf. Bij de een maakt het niks uit, bij de ander gaat veiligheid voor en mag het niet omdat kinderen er misschien aan gaan hangen of peuteren..
Je kunt het het beste vragen bij een betreffende kinderdagverblijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor kinderen is het verboden om sieraden te dragen bij de opvang. Voor leidsters is het dragen meestal in de arbeidsvoorwaarden aan banden gelegd. Dus dat houdt in dat beperkt dragen van bij voorbeeld oorbellen wel is toegestaan maar hangende en scherpe sieraden niet. Tatoeages zijn meestal ook verboden.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij een plus. Bij mij op het werk mag je alleen een gladde ring dragen. Kettingen en armbanden alleen als ze niet te lang zijn en geen belemmering vormen. Tatoeages mogen niet zichtbaar zijn, net als piercings. 2 oorbellen per oor is maximum.
Er zijn geen wettelijke voorschriften omtrent kleding, tatoeages of het dragen van sieraden op kinderdagverblijven.
Een kinderdagverblijf kan echter wel zijn eigen beleid daarover hebben.
Daarover word je wel ingelicht tijdens de sollicitatie, en anders kun je er naar vragen.
Afgezien daarvan, moet je je voor jezelf afvragen of het wel handig is om met allerlei rinkelende armbanden en lange kettingen te werken. Grote oorringen is ook zoiets. Is niet verboden, maar vooral als je op een babygroep werkt kan het voor jezelf heel onprettig als een baby's je oorring stevig vastpakt.
Beter is om tijdens je werk bescheiden sieraden te dragen. En dat mag wel hoor!