Mijn I-perform gesprek wordt nog altijd niet afgerond; wat is wijsheid?

Ons bedrijf werkt met gedeeltelijk digitale functioneringsformulieren/gesprekken. De bedoeling is dat jijzelf en je manager een digitaal formulier invullen met dezelfde vragen zonder dat van elkaar te zien. Dat wordt dan in een gesprek besproken en de antwoorden worden naar beide tevredenheid dan beoordeeld en ingevuld. Het komt weer digitaal naar je retour en moet digitaal worden ondertekend. Mijn gesprek heb ik gehad maar wat mijn manager heeft ingevuld blijkt achteraf niet correct te zijn. Ik heb het formulier dus niet ondertekend. Dat is nu al 3 weken terug en hij heeft me al 3x toegezegd hierover opnieuw met me in gesprek te gaan maar intussen gebeurt er niets. Wat kan ik het beste doen en wat heeft het eventueel voor gevolgen voor me? Ik heb nu dus geen payplan voor komend jaar dat inmiddels al een paar maanden oud is.. heb het gevoel dat ik op de ontslaglijst sta en dat dit een teken aan de wand is maar juist dan is de vraag wat ik het beste kan doen.. HR geeft ook niet thuis..verwijst me terug naar de manager zelf...Ben er inmiddels behoorlijk nerveus van..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Bekijk eerst met HR of op een andere manier het proces dat bij je i-perform gesprek hoort. Normaliter is het zo dat er een einddatum is, waarop de manager het proces moet hebben afgerond en de beoordelingen moet hebben ingeleverd.

Als je zorgt dat je per mail kunt bewijzen dat je manager je aan het lijntje houdt, is er geen schande aan om een stap hoger te gaan. Heb je een Ondernemingsraad? Check ook met hen. Als het om een individueel geval gaat kunnen ze vaak geen actie ondernemen, maar je wel advies geven. Misschien ben je niet de enige die dit probleem heeft. Wellicht werkt het proces binnen jullie bedrijf niet goed (nog).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wijsheid is altijd om in gesprek te gaan. Ga naar je manager en maak een afspraak voor een gesprek, dan wordt het opgelost. Niets doen is absoluut geen optie hier.
itsme
14 jaar geleden
Het beste kan je naar je baas gaan, en hem vragen 'Ik heb het gevoel dat wij verschilend tegenover ons eerdere gesprek staan. Ik vind dit vervelend, en zou graag met je hierover praten. Heb je 5 minuten'. Dat geeft je een opening. Dus niet op een afspraak wachten; Die gaat niet komen als dit zo al een paar maanden loopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een direkt gesprek niet lukt, spreek dan je chef z'n baas aan. Eventueel heeft ook de HR-manager hier zijn/haar verantwoordelijkheid en kan daarbij sturend zijn.