Wie is verantwoordelijk voor het registreren van arbeidsuren, de werknemer of werkgever?

Op mijn werk moeten we na afloop van een dienst zelf invullen hoeveel uren we gewerkt hebben. Als je dat vergeet, krijg je dus geen beloning voor je arbeid.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (4)

Meestal een punt van beiden.. Je zou ook meer uren kunnen opschrijven krijg je dan ook meer loon?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij je uren opschrijft worden ze meestal door jou leidinggevende verwerkt in een lijst.
Dit wordt dan doorgegeven naar de administratie.
Dus het is zowel een taak van jou als van je leidinggevende.
Dit is nodig om jou productieve uren bij te houden

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar nog even toevoegen de eindverantwoording in dit is jou baas.
12 jaar geleden
Als jij loon naar werken wilt, moet je het altijd zelf bijhouden. Ook al zou het jouw verantwoording niet zijn, dan kunnen zij fouten maken en uren 'vergeten'.
Mijn man bijv. schrijft alle uren altijd op in een agenda en je moest eens weten hoe vaak hij niet aan de bel moet trekken omdat ze uren vergeten zijn. Je staat meestal onder contract voor een bepaald aantal uren en je baas dient die ook te betalen, behalve als je die uren niet gewerkt hebt en er bijv.vrij voor hebt gevraagd of ziek bent geworden. Dit wordt dan weer verrekend met jouw aantal vrije uren (vakantie/adv) of ziektegeld. Indien je overuren maakt, moet je dus zelf ervoor zorgen dat dit opgegeven wordt en kan je er niet op vertrouwen dat dit altijd bij de administratie bekend is. Ik zou het altijd controleren, dus zelf opschrijven. Het is jouw geld en dit vergeet je echt niet om zelf aan te geven hoeveel uren je gewerkt hebt. Als zij dit als regel hebben aangegeven, ben je er zelf verantwoordelijk voor.
amc
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
behalve als je die uren niet gewerkt hebt en er bijv.vrij voor hebt gevraagd of ziek bent geworden ook deze uren horen bij je uren en worden betaald door je baas.
Als werknemer moet jij er zelf voor zorgen, dat jouw gewerkte uren geregistreerd zijn. Als jij 's morgens niet in klokt, hoe moet de loonadministratie dan weten dat jij wel op je werk was? Zelf werk ik in een garagebedrijf, waar de gehele dag door geklokt moet worden. Elke keer als ik aan een nieuw karwei begin, moet ik weer klokken, omdat mijn uren doorberekend moeten worden aan de klant. Ook in dit geval is de werknemer verantwoordelijk vor een correcte registratie.