Mag ik een website starten voor online psychologische hulp als ik (nog) geen diploma heb?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja dat mag... Met de juiste disclaimer kun je daar een prima site exploiteren... Men mag zelfs zaken verkopen waar je dood aan gaat... Is het niet zo, als je het maar op het pakje vermeldt... Dat je medicijnen gaat verstrekken of diagnoses gaat stellen dat is dan nweer een andere zaak... Gelukkig mag dit nog, een site maken over online psychologische hulp... En ik denk overigens, jou een beetje kennende, dat je daar heel goed in zou kunnen slagen... :-)

Ja, sterker nog: Je mag bij je voordeur een bordje 'Psycholoog' ophangen. De term "psycholoog" is in Nederland niet beschermd. Iedereen in Nederland mag zich dus, ook zonder studie psychologie, een psycholoog noemen.

Bronnen:
http://www.therapiehulp.nl/therapie/info/t...

Van mij mag je dat Dounja! Jouw antwoorden geven er over het algemeen blijkvan dat je eengoed inzicht hebt! Dit is GEEN geslijm,waarom zou ik? Maar hoe het juridisch zit weet ik helaas niet, maar nogmaals als ik het voor het zeggen had!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100