Ja dat mag... Met de juiste disclaimer kun je daar een prima site exploiteren...

Men mag zelfs zaken verkopen waar je dood aan gaat... Is het niet zo, als je het maar op het pakje vermeldt...

Dat je medicijnen gaat verstrekken of diagnoses gaat stellen dat is dan nweer een andere zaak...

Gelukkig mag dit nog, een site maken over online psychologische hulp...

En ik denk overigens, jou een beetje kennende, dat je daar heel goed in zou kunnen slagen... :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Xinix, dank je voor het compliment. Mijn studie is ook bijna klaar en dus bijna een diploma binnen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeg je dan niet naar de bekende weg?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
PS: alle zaken genoemd in de disclaimer moeten gewoon aan de wet voldoen.
Zo roept Microsoft ook dat 't illegaal is om je licenties door te verkopen, terwijl dat helemaal niet volgens de Nederlandse wet is.
De wet staat altijd boven disclaimers, voorwaarden en andere informatieve zaken die op websites staan. Volgens mij kan je (juridish gezien) een scheve schaats rijden als je iets op je website beweert wat van belang kan zijn voor de welzijn van je websitebezoekers, en achteraf blijkt dat 't niet 100% klopt... Dan wordt er waarschijnlijk wel gekeken of je al wel een diploma had. De rechter kijkt niet alleen strak naar de regels, maar kijkt ook naar redelijkheid. (De eerste geheel objectieve rechter moet ik trouwens nog tegenkomen...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Xinix: nee, de vraag is niet of ik het kan, maar of het mag zonder diploma. Ik heb dat diploma nog niet namelijk, maar ben wel serieus deze optie aan het overwegen.
@mmm: Je hebt gelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en gebruik Joomla... een aanrader, gratis en simpel en volle ondersteuning...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Xinix, ja daar moet ik me eens in gaan verdiepen. Heb vroeger in HTML en PHP geschreven. Erg leuk, maar wel ingewikkeld...

Andere antwoorden (2)

Ja, sterker nog: Je mag bij je voordeur een bordje 'Psycholoog' ophangen. De term "psycholoog" is in Nederland niet beschermd. Iedereen in Nederland mag zich dus, ook zonder studie psychologie, een psycholoog noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij mag je dat Dounja! Jouw antwoorden geven er over het algemeen blijkvan dat je eengoed inzicht hebt!
Dit is GEEN geslijm,waarom zou ik? Maar hoe het juridisch zit weet ik helaas niet, maar nogmaals als ik het voor het zeggen had!