Hoeveel loon hou je over ?

Ik 15 jaar en ga bij de Dirk van den broek werken.
Ik heb gehoord wat mijn loon wordt
(490,54 Euro per maand bruto)

Mijn vraag is dus hoeveel er af gaat en hoeveel
je dan over houd ?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15 jaar... dus dan verdien je een euro of 2 per uur.
Dus dat is 245 uur per maand en dus 60 uur per week.
Moet je niet naar school?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet 2 of 1 euro wel iet meer maar dat wil ik ook wel eens weten hoeveel verdien je daar per uur? Anders ga ik daar ook werken( ben ook 15)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3 euro per uur.
Maar om 490 euro te verdienen moet je ook savonds
en in het weekend gaan werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent 15, je mag volgens de wet helemaal niet 's avonds werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel als vakkenvuller, maar geen 8 uur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps foutje inderdaad niet na 19.00 uur

Het beste antwoord

tot € 535 bruto per maand wordt geen loonheffing ingehouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als het goed is gaat er bijna niks af omdat je niet meer als 9000 verdient per jaar! Als je meer dan dat verdient gaat er meer af!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Boven een inkomen van € 6.400 per jaar wordt de belasting van het schijventarief hoger dan de belastingkorting.
Belastingkorting zijn heffingskortingen (voornamelijk Algemene Heffingskorting AHK en arbeidskorting). Dat betekent belasting betalen.
Als je het precies wilt weten kan je bij personeelszaken een bruto-netto berekening opvragen. Als ik moet schatten denk ik dat je zo'n 300 euro over zult houden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hulde aan loonheffinskorting. Tot 6000 per jaar geen belasting!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het voorgestelde salaris is waarschijnlijk een fulltime loon, op je 15e moet je nog 1 dag in de week naar school, dus zul je dit niet halen, REAT geeft de volgende uitkomst, hierbij is uitgegaan van een 38 urige werkweek, is het aantal uren anders dan moet je hem even opnieuw proberen:

Proforma 2011-1.01
Resultaat inkomensberekening
Berekeningsdatum: 02-09-2011

Persoonsgegevens
Geboortedatum: 01-01-1996
Perc. deelbetrekking: 100,000
Soort tabel: Wit
Loonheffingskorting: Ja
Loontijdvak: Maand
Minimumloon 15-jr: 430,55

Berekening Grondslag Perc. Bruto-netto Zvw/LH Loon SV
Salaris 490,54 490,54 490,54
Loon SV 490,54
Premieloon Zvw 490,54
Verg. Zvw inkomensafh. 490,54 7,750 38,01 38,01
Loon LH 528,55
Loonheffing 528,55 0,00
Zvw inkomensafh. 490,54 7,750 38,01-
NETTO/TOTAAL 490,54

Berekeningsgegevens
Inkomensafh. arbeidskorting: 9,75

Aan deze berekening kunnen geen rechten worden ontleend.

Toegevoegd na 2 minuten:
En voor je rechten en plichten als 15 jarige: Wat voor werk mag een 15-jarige doen?

15-Jarigen mogen alleen "niet industriële hulparbeid van lichte aard" verrichten. Je mag dus niet in een fabriek aan de slag of werk doen dat risico's met zich meebrengt. Ook mag je geen kassawerk doen. Wat mag je wel:
- vakken vullen
- oppassen
- auto's wassen
- helpen bij het rondbrengen van folders/huis-aan-huisbladen
- helpen bij schoonmaken
- bollen pellen
- helpen in de keuken van een bejaardentehuis

Hoeveel uur mag je werken als je 15 bent?
- Zondag werken is in principe niet toegestaan, gebeurt het wel dan zaterdag vrij.
- Maximaal 5 werk dagen per week.

Tijdens een schoolweek mag je:
- Niet werken na 19.00 uur 's avonds en niet voor 07.00 uur 's morgens.
- Maximaal 12 uur per week werken.
- Per schooldag niet meer dan 2 uur werken.
- Op zaterdag niet meer dan 8 uur werken.

Tijdens vakantie mag je:
- Niet werken na 19.00 uur 's avonds en niet voor 07.00 uur 's
morgens.
- Niet meer dan 8 uur per dag werken.
- Maximaal 40 uur per week werken.
- Maximaal 6 weken werken, waarvan maximaal 4 weken achter elkaar.

- Bij het bezorgen van een ochtendkrant mag om 06.00 uur worden begonnen.