Kan je weer terug in de Wajong als werken toch niet lukt?

Dus als je wilt proberen te werken, maar uiteindelijk lukt dit toch niet, moet je dan weer het volledige traject in van aanmelding van de wajong?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Beste Nonnie82,

Je wilt weten of je terug kunt vallen op de Wajong als het werken niet lukt.

Het is afhankelijk van de startdatum van je Wajong welke regels hierbij voor jou gelden.
Meestal is het wel mogelijk om terug te vallen op de Wajong als het werken niet lukt.

Je overlegt in deze situaties altijd met je arbeidsdeskundige van UWV.
Samen bepalen jullie of je kunt stoppen met werken en weer Wajong gaat ontvangen.
Je hoeft als je toestemming hebt om te stoppen met werken niet opnieuw beoordeelt worden.

Heb je een baan gevonden of wil je hulp bij het zoeken naar werk?
Neem dan contact op met je arbeidsdeskundige.
Hij/zij kan je vertellen hoe UWV je kan helpen bij het vinden en behouden van werk.

Actuele informatie over werk vinden en behouden als je Wajong na 01-01-2010 is aangevraagd vind je hier: http://bit.ly/eQPBSR

Ik wens je veel succes bij het vinden en behouden van werk.

Met vriendelijke groet,

Ella
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kun je het beste even bij uwv navragen maar volgens mij kan dat wel meestal bevriezen ze je uitkering eerst een tijdje