Momenteel 0 uren contract wat wordt aangevuld met ww. Vrijwillig ontslag genomen en aan de slag gegaan bij nieuwe baas. Heeft dit gevolgen voor de WW?

Ik heb bij mijn huidige werkgever mijn 0 uren contract niet laten verlengen, want die verliep namelijk. Dat was uit vrijwillige keuze, maar heeft dit nou ook gevolgen voor mijn ww-uitkering omdat ik vrijwillig ontslag heb genomen? Ik krijg nu een nieuwe baan waar ik een contract krijg van 12 uur.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Beste Pkooijman, Als je zelf ontslag neemt dan heb je meestal geen recht op WW. Je neemt ontslag vanwege een nieuw contract en je ontvangt al een aanvulling van de WW. Werkte je met het nul-uren contract minder dan 12 uur? Je blijft dan een aanvulling van de WW ontvangen voor de overige uren. Werkte je met het nul-uren contract meer dan 12 uur of wordt je opnieuw werkloos? In dat geval zal bij de beoordeling van het recht op WW gekeken worden naar het volgende: - welk dienstverband geeft de meeste vooruitzichten? - wat is de reden dat je ontslag hebt genomen? - wat mocht je verwachten toen je ontslag nam? Met vriendelijke groet, Mariëlle UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare

Je uitkering wordt verlaagd. Wat jij nu gaat verdienen met de 12 uur, wordt verminderd op je uitkering.

je moet het hoe dan ook doorgeven aan de uwv als er iets veranderd aan je salaris of als je wisseld van baan ze bepalen dan of je uitkering behouden blijft of dat je minder krijgt.

Bronnen:
zelf ook mee te maken gehad

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100