Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik recht op vakantiedagen tijdens mijn stage?

Volgende maand begint mijn stage van 40 weken; 32 uur per week (totaal 1280 uren). Ik heb geen schoolvakanties. Natuurlijk ga ik mijn stagebegeleider vragen of ik recht heb op vakantiedagen, maar ik ben nu al erg benieuwd. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Toegevoegd na 30 seconden:
De stage is trouwens in de kinderopvang.

Toegevoegd na 6 minuten:
De stage is vanwege mijn HBO-opleiding.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
37.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je geen stage overeenkomst, hier hoort dit in te staan.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

jij mag gewoon vrij nemen , als je maar aan je uren komt

Toegevoegd na 31 minuten:
mijn zoon doet ook HBO en hij zorgt gewoon dat hij aan zijn uren komt en als hij een weekje vrij wil, kan dat gewoon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je deze stage doet vanwege een MBO-opleiding (PW denk ik?) dan heeft je school er waarschijnlijk een regeling voor. Informeer dus bij je opleiding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een HBO-opleiding... Ik kan inderdaad mijn school ook nog informeren.
Ja je hebt vakantiedagen. Ik weet echter ff niet hoeveel. Het is wetteljk vastgelegd, moet je ff googelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zelfde meegemaakt.

Bij mij was het zo dat je net als een werknemer zoveel vrije dagen per jaar had, dit wordt natuurlijk wel terugberekend naar het feit dat je niet een vol (werk) jaar daar zit.

Ik had er zelf 20, heb ze niet opgenomen en kon zo 4 weken eerder met stage stoppen en had dus 4 weken eerder zomervakantie. Of dit bij jou een optie is weet ik niet.

Deed trouwens wel een andere opleiding dan jij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt er recht op als je werkzaam bent. Natuurlijk kun je afspreken met je begeleider wat mogelijk is, bijv. dat je schoolvakanties kan aanhouden. Hier in de link de site naar verlof berekenen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal staat dit ook in een overeenkomst die je krijgt of in de voorwaarden vanuit school. Dit stond bij mij destijds wel vermeld. Ik heb met mijn stagebegeleider toen zelf afspraken gemaakt. Je hebt er recht op (sommige scholen hanteren zelfs dat je elke schoolvakantie vrij mag zijn), als je uiteindelijk maar aan je uren komt. ik zou ook even bij jouw begeleider van school vragen hoeveel recht je hebt op vakantie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als 32 uur per week en 40 weken stage hebt dan heb je dus je 1280 uur. Een jaar bestaat uit 52 weken dus heb je nog altijd 12 weken over niemand die zoveel vakantie heeft.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klinkt allemaal wel erg fijn in de oren wat je vertelt, maar weet wel dat het een STAGE is, dus geen salaris. Ik moet ernaast nog werken, dus denk maar niet dat ik die 12 weken op de bank hang...
En in die 40 weken moet ik dan ook met kerst, pasen enz. stage lopen...
ronron1212
12 jaar geleden
kestdagen en pasendagen zijn feestdagen dan ben je vrij.
Ja als je vrij wilt nemen kan je later alsnog de uren inhalen! Mijn Dochter zit ook in de Kinderopvang en mag ook vrij nemen. Later moet ze deze periode wel weer inhalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding