Wat is een geschikt antwoord om te geven wanneer gevraagd wordt waarom juist jij geschikt zou zijn voor deze commerciele functie?

Ik heb morgen een sollicitatiegesprek voor een commerciële binnendienst baan en wil deze baan echt graag hebben.
...echter ik heb (nog) geen commerciële werkervaring, wel jarenlang op de binnendienst gezeten bij mijn vorige baan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

Omdat er niemand anders zo geschikt is als ik;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met dit antwoord kom je niet weg bij een sollicitatiegesprek.
Een leuke is dat je de vraag omdraait en zegt waarom de functie geschikt is voor jou. Dan vertel je wat jij in de binnendienst hebt gedaan qua klantcontacten en hoe dat ervaren is en dat je vanuit de binnendienst veel beter het product kent dan een buitendienst medewerker. Als je een externe als buitendienstmedewerker aannemen, moet die het product leren kennen dat jij al van haver tot gort kent. Jij moet ook wat leren, namelijk verkopen, maar misschien duurt dat korter dan productkennis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dergelijk vraag is ook een test om te kijken wat voor "soort" antwoord je geeft. Dat zegt namelijk veel over hoe je als persoon bent. Probeer daarbij jou sterke punten te benadrukken. Iets overdrijven mag, maar maak het niet te erg.
Het is dus eigenlijk een vraag om te kijken wie jij bent en wat jou uniek maakt. Geef dus antwoord zoals jij denkt dat je zou moeten antwoorden. Als je een antwoord kopieert van een ander, is dat niet meer van jou zelf. En dat willen ze nou net weten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vertel in het kort iets over jouw (positieve) eigenschappen.. Ben gewoon jezelf en ben eerlijk.
Dit heeft altijd een goed effect.
Zo kunnen zowel de aanbieder van de functie als jij snel zien of dit een match is.....

Toegevoegd na 23 uur:
En, hoe is het gesprek afgelopen?

Toegevoegd na 1 dag:
Ik zal voor je duimen.
Voelt goed...
Heel veel geluk, groetjes Sandra (vriendin van Charles... als je botte antwoorden ziet ergens, is het van hem, ik ben oprecht en zacht (wel pittig).

Ik hoop dat je nog eens laat weten wat t geworden is....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke commerciele kwaliteiten heb jij die voor deze baan belangrijk zijn. Wat heb je voor commerciele activiteiten gedaan in het verleden? Dergelijke dingen moet je zo op kunnen noemen als je deze vraag krijgt.
Daarbij moet je met je antwoord aansluiten op wat dit bedrijf verkoopt en de producten of diensten die zij leveren.
De vertaling maken van jouw (commerciele) vaardigheden en kennis naar deze functie en dit bedrijf!

Succes en blijf bij jezelf. Iets aangeven waarin je nog wilt groeien is prima als je ook genoeg hebt te melden dat je al kunt en hebt gedaan. Geeft aan dat je goede zelfkennis hebt en voldoende vertrouwen om je te ontwikkelen punten te vermelden.