Hoe vind je veel goede vacatures voor een 40+er?

Ik help een vrouw (47) bij het zoeken van een nieuwe baan via internet omdat ze niet zo goed is met de pc. Nu valt het mij op dat er mega veel vacatures zijn voor jonge (20 / 25 / 30 jaar) mensen zijn maar er maar heel weinig ouder mensen zijn. Hopelijk kan iemand mij helpen om snel een baan te vinden voor deze dame. Ze heeft iedergeval 25 jaar werkervaring als verkoopster in meubels. Daar moet toch wel wat voor te vinden zijn toch?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Ooit, toen ik kort werkloos was, wilde het niet vlotten met de sollicitaties. Dat veranderde op slag toen ik mijn CV op Monsterboard plaatste: binnen een dag meerdere telefoontjes en emails, waarvan een groot deel daadwerkelijk veelbelovend.

Dus: zet haar CV op Monsterboard.

Verder: je schrijft dat ze niet zo goed is met de PC. Daar moet ze meteen wat aan doen. Bij veruit de meeste banen wordt simpelweg van je verwacht dat je elementaire computertaken kunt uitvoeren. Word, Excel, PowerPoint, e-mail en dingen opzoeken op het web, online aankopen doen, online reserveringen doen - dat is het minimum dat je nodig hebt. Er wordt bij veel gesprekken niet eens meer gevraagd of je dit kunt, op je eerste werkdag word je er gewoon mee geconfronteerd, en iedereen zal heel verbaasd zijn als je deze dingen niet kunt - dat is althans mijn ervaring.

Laatste tip: zoek uit hoe de functie die zij wil, wordt genoemd. In verschillende branches kan precies dezelfde functie onder heel andere namen bekend zijn.

Voorbeeld uit mijn eigen ervaring: in alle banen die ik tot dat moment had gehad, heette mijn functie Systems Engineer. Maar veel mensen kenden die functienaam helemaal niet, of dachten dat ik een soort systeembeheerder was.

Pas toen ik mijzelf Requirements Engineer noemde, regende het aanbiedingen. Precies dezelfde functie, ander naampje - een heel verschil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanks voor de tip, die neem ik ook mee als bagage voor de toekomst :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe waardevol is het om eigen ervaring te delen. +1

Andere antwoorden (4)

zet een profiel op een vacaturesite dat opvalt voor jobhunters.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
https://www.werk.nl/portal/page/portal/werk_nl/werknemer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de site van werk.nl kan je zoeken op 45+ banen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier een paar url's voor 40-plussers:
http://www.seniorgroep.nl
http://www.ervaren-jaren.nl