ik wil graag voor goed in het buitenland gaan wonen , werken . waar moet ik aan denken? woonplek is al geregeld!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welk land ga je heen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt al een belastingschuld. DIe ontloop je niet zomaar, door te verhuizen.

Antwoorden (7)

werkvergunning
verzekering
belasting
anneliez
12 jaar geleden
vergeet geen adreswijzingen te sturen zeker niet naar belangrijke instanties, belasting en zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol voor de belasting :-D
visum
voldoenmde inkomsten om de eerste tijd op terug te vallen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mislopen van pensioenopbouw, verzekeringen, eventuele kinderen die geboren worden geen Nederlandse nationaliteit... afhankelijk van het land dienstplicht (Israel) etc etc.
12 jaar geleden
Zoals al aangegeven: werk- en verblijfsvergunning, buitenlandse bankrekening. maar ook verzekeringen die je nu hier hebt (tenzij ze blijven gelden i.h. buitenland). Verder: contact opnemen met je bank, de belasting, eventueel huiseigenaar, de gemeente, de energiemij, kabelmij., je huidige verzekeraars, dokter, event. ziekenhuis.
Tijdig een verhuizer contracteren (want je wilt vast het e.e.a. meenemen).
Tijdig je baan opzeggen.
Verhuisberichten sturen.
Dat zijn, lijkt mij, de belangrijkste zaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een auto op jou naam hebt staan vergeet dan niet om of je auto te schorsen of om je auto te verkopen. Ook al rij je er niet mee je blijft belasting en verzekeringskosten betalen als het op jou naam staat.

Laat je post doorsturen naar een postadres..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uitschrijven bij de gemeente. (je bouwt geen aow meer op als je niet in nederland woont) zorgverzekering stoppen en een verzekering nemen die in je woonland geldig is.