Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een contract bij een sociale werkplaats en ben verhuisd. Ben ik verplicht om over te stappen naar het sw bedrijf van mijn nieuwe woonplaats?

Ik werk al ruim 5 jaar bij mijn huidige werkgever en ik heb een vast contract. Nu heb ik verschillende gesprekken gehad met het wsw bedrijf in mijn nieuwe woonplaats. Het laatste gesprek ging over wanneer ik kon beginnen. Ze gingen kijken of mijn oude werkgever de subsidie wilde doorgeven naar het nieuwe bedrijf. Een paar dagen geleden kwam ik er per toeval achter dat mijn oude bedrijf mijn dienstbetrekking zal beeindigen in de zelfde brief waar ze de subsidie door geven aan het nieuwe bedrijf. Ik heb nog geen ontslagbrief geschreven. En ik heb ook nog geen contract getekend bij mijn nieuwe werkgever. Mag mijn werkgever op die manier mijn contract beeindigen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dit kun je het beste bij het UWV vragen, zij gaan over de wsw
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer een werkgever iemand wil ontslaan zijn er diverse mogelijkheden. Allereerst in gezamenlijk overleg, waarbij je een bepaalde vergoeding afspreekt. Of je neemt gewoon zelf ontslag omdat je een andere baan hebt gevonden.

In andere gevallen dient hij een ontslagvergunning aan te vragen bij het UWV en kan daar diverse redenen voor aanvoeren. Hij kan ook de arbeidsovereenkomst beëindigen via een procedure bij de kantonrechter. In de laatste situatie heb je over het algemeen recht op een ontslagvergoeding.

Een werkgever mag nooit eenzijdig een contract beëindigen zonder dringende reden, bijv. diefstal, handtastelijk gedrag.