Hoeveel splitdiensten mag je in de thuiszorg werken in de week?

Ik bedoel hiermee: Een dienst van 7 tot 11 en dan van 15.00 tot 18.30
Of van 7 tot 11 en van 18.30 tot 23.00 uur.
Ik kan hier in de cao niets over lezen.
Een collega van me heeft dit in haar nieuwe rooster 2 x in de weekgekregen. en is hier natuurlijk niet blij mee.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

De werkgever mag zover ik het begrijp 1 breuk opleggen in een dienst. In overleg met de werknemer mogen dit er meer zijn. Het voorbeeld dat jij geeft mag dus niet zomaar.
Leg het even voor aan de vakbond.

tekst uit de CAO:
Bij de inrichting van de werktijden kan de werkgever per dag één breuk toepassen, tenzij de werknemer instemt
met meerdere breuken. Als breuk wordt beschouwd een onderbreking van het werk zonder dat de tussenliggende
tijd werktijd of een pauze is; bij toepassing van de mogelijkheid van een of meer breuken per dag, geldt dat de werknemer per dag minimaal twee maal twee uur aaneengesloten wordt ingezet. Het minimum van twee uur
geldt niet voor zover de werkzaamheden (werk)overleg betreffen.