Het werk,dat je leuk vindt is voor jou belagrijk werk. Hoe anderen daar over denken doet m.i. niet terzake.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel belangrijk.
Wat denk je aan je sociale contacten?
Aan je 'status' die je met je werk hebt?
Aan de omgang met mensen wat je leert?
Aan je persoonlijke verrijking aan kennis wat je leert!

Werk is heel belangrijk.

Dus mensen, ga niet op je luie reet zitten, tv kijken, en wachten totdat Het Rijk je weer eens geld geeft, zorg voor je eigen inkomen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Werk is belangrijk zoals al eerder is aangegeven.
En als inkomen geen rol zou spelen zou werk waarschijnlijk nog veel leuker zijn.
Nu zijn mensen afhankelijk van werk voor hun inkomen en laten ze veel over zich heen komen.
De werkgevers zijn erg gericht op zo veel mogeljk winst maken en daardoor kunnen er vervelende situaites ontstaan.
Hard werken is niet erg maar steeds meer vragen van werknemers houdt eens op.

Dus werk is belangrijk zolang het niet ten koste gaat van jouw eigen gezondheid, want gezondheid is nog belangrijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als inkomen geen rol zou spelen en we dus een samenleving zonder geld zouden hebben, zou iedereen weer zijn eigen kostje bij elkaar moeten scharrelen (verzamelen / jagen ) of zou er wellicht iets van ruilhandel ontstaan (verbouwen, maken) en voor je het weet vindt er weer iemand geld uit en begin je weer van voren af aan. Geld is eigenlijk alleen maar een middel om je inspanningen in een grote samenleving makkelijker om te kunnen zetten in bestaansmiddelen. Door allerlei omstandigheden en ontwikkelingen zijn daar ook een heleboel overbodige produkten en kunstmatige behoeftes bijgekomen, die geld noodzakelijk maken. Een tak als 'dienstverlening', één van de grootste beroepsgroepen in onze maatschappij bijvoorbeeld, waarin voor boeren eigenlijk geen plaats meer is en jager zelfs nauwelijks meer een beroep is - een paar vissers uitgezonderd - zou zonder geld, zonder virtueel betaalmiddel, niet eens kunnen bestáán.

Het postindustriele tijdperk kenmerkt zich dus eigenlijk doordat we veel te veel monden hebben om te voeden, waardoor het voor vrijwel niemand meer is weggelegd zich nog primair met eerste levensbehoeften bezig te houden, en we in een kunstmatige wereld kunstmatig werk moeten doen om kunstmatige behoeften te kunnen bevredigen. Uit dat werk kunnen we dan ook nauwelijks meer de bevrediging halen die we van een goede oogst of een goede vangst kregen; we moeten teren op de centen die we krijgen voor het werk wat we doen om ons die middelen aan te kunnen schaffen, waarbij er door de kapitalistische windhandel wel enige scheefgroei in de inkomens is gekomen ; feitelijk is het zo krom als een hoepel dat juist mensen die alleen maar bestaan van een kunstmatig hulpmiddel, daar het meeste van hebben; de geldhandel.

Toch is werken, het idee dat je je boterham (of je auto of je plasmateevee of je exotische vakantie) echt verdiend hebt, nog steeds belangrijk voor je gevoel van eigenwaarde. Al is het uiteindelijk maar een karig alternatief, we zullen het er mee moeten doen. Nog vele generaties, vrees ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi +1
Werken = geld verdienen dus als ik geen geld zou hoeven te verdienen of niet zou krijgen dan doe ik het niet doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Werk is in dermate belangrijk dat je je erin kan ontplooien en dat het je toegang geeft tot de dingen die WEL belangrijk in het leven zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Werken is geestverrijkend, levert energie en afleiding.
Natuurlijk is het inkomen belangrijk, maar er zijn ook zat mensen die vrijwilligersWERK doen, en daar geen inkomen voor krijgen. Hun beloning is dankbaarheid.
Persoonlijk vind ik thuiszitten en het huishouden doen geen voldoening geven, dus ook zonder inkomen zou ik blijven werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, als je werken ziet als meer dan tussen 9 en 5 aanwezig zijn, dan kan het heel zinvol zijn. Ook zonder er voor betaald te krijgen. Alleen onze maatschappij is gericht op geld, dus zullen de meeste het werk niet meer doen, als er niet voor betaald wordt. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed...+1
door ziekte heb ik te weinig energie om te werken momenteel.
tuurlijk is het fijn om in de zon te kunnen zitten, en 's ochtends heerlijk lang te tutten.
maar....m'n wereldje is heel klein geworden.
je maakt niks meer mee, hebt ook weinig te vertellen.
dus concludeer ik dat werk heel belangrijk is voor je welbevinden.
14 jaar geleden
Werk is heel belangrijk, ook als inkomen geen rol zou spelen. Stel je eens voor dat niemand zou werken. Dan zou dit land binnen een jaar onder water staan. Of je breekt een been. Daar zit je dan...met je onbeperkte inkomen.
Dan maar emigeren? Pech want er vliegen geen vliegtuigen en er rijden geen treinen. Dan maar TV kijken?
Pech, want er is geen electriciteit en niemand maakt TV programma's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem een baan die je leuk vindt en je hoeft geen dag van je leven te werken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Werk kan je naast geld ook het gevoel geven dat je iets doet voor de wereld, dat je een bijdrage levert, een taak hebt.

Bijvoorbeeld (een voorbeeld dat mij leuk lijkt, ik heb zelf nog geen beroep): Je bent een architect of een ander soort ontwerper. Dan is het leuk om je resultaat te zien en nog leuker als mensen je werk leuk vinden. Dan ben je ergens goed in, heb je een taak in de wereld en verdien je ook nog eens geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In deze maatschappij is werk heel erg belangrijk, omdat je daarmee brood op de plank verdiend.
Zodra je geen geld meer verdiend, wordt het moeilijker om jezelf goed te onderhouden.
Zodra werk een obsessie wordt, wordt het te belangrijk. Het moet niet je leven gaan beheersen. Werken voor je geld is prima, en ook heel logisch, maar teveel werken kan resulteren in burn-outs / overspannenheid.

Ik denk ook dat werk belangrijk is voor je sociale leven, je onderhoud toch contacten. Niet iedereen kan natuurlijk een 'fijne collega' zijn, maar je hebt wel aanspraak en raakt niet geisoleerd.
Tevens denk ik dat wanneer men niet meer zou werken (omdat dat niet nodig zou zijn voor inkomen) dat iedereen zich stierlijk zou gaan vervelen. Nu lijkt dat misschien van niet, omdat je nog zoveel kunt bedenken wat je wilt doen, maar dat houdt op een gegeven moment ook op.
Daarbij heb je nu iets leuks om naar uit te kijken als je eens een dagje vrij hebt. Dat zou je in dat geval niet hebben. Iedere dag zou je weer kunnen kiezen wat je nu weer zou gaan doen.