Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer kun je jezelf een (foto)model noemen?

Ik vraag me af:
Als mensen om een model vragen en daar staan eisen bij,
Wanneer je jezelf dan een model mag noemen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Je mag jezelf natuurlijk altijd een`fotomodel`noemen.;-)

Het ligt er aan wat de fotograaf wil fotograveren.

Heb je b.v. hele mooie handen en nagels, maar verder niet zo fotogeniek, dan kun je toch nog een fotomodel zijn voor bijvoorbeeld ringenfotografie.
Mooie benen voor kousenfoto`s enz.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat je jezelf model mag noemen als je tenminste
een agent hebt en minstens 1 publicatie in een mode tijdschrift hebt gehad als betaald model
(Lees meer...)
12 jaar geleden
jezelf een fotomodel noemen,hmmm.
Ik denk dat andere dat moeten bepalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt van jezelf zeggen: ik doe modellenwerk. Dit kan als hobby zijn, en kun je al snel zeggen als je wat shoots hebt gedaan meer als hobby. Hier zijn verder geen eisen voor, er zijn meerdere sites waar je je kunt inschrijven.

Om jezelf echt model te kunnen noemen, zou je denk ik wel bij een bureau ingeschreven moeten staan, of in elk geval wat professionele (betaalde) shoots gedaan hebben.
Je kunt ook een catwalk model zijn.
Hier zijn over het algemeen wel wat eisen voor, met maten, lengte en dergelijke.

Toegevoegd na 44 seconden:
Als er om een model gevraagd word, en jij voldoet aan de gestelde eisen, dan ben jij op dat moment het geschikte model dat ze zoeken.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Ik doe modellen werk voor zowel professionele als amateur fotografen. Ik zie mezelf niet als fotomodel, maar sta toch regelmatig model. Hiervoor krijg ik een vergoeding, met hele goede bevriende fotografen op TFCD of TFP basis, Time For CD of Time For Print je krijgt dan dus je fotosessie op CD of als foto`s mee of toegestuurd).
Zorg zowiezo als je een fotoshoot hebt dat je altijd iemand mee mag nemen (dit hoef je niet per se ook te doen maar als er iemand mee mag is dit wel vertrouwder)
Ik denk dat iedereen die leuk op de foto kan staan een fotomodel is, wanneer je ervan kan leven ben je professioneel model en wanneer je na 2 shoots eigenlijk nooit van je leven weer wat hoeft te doen qua financien ben je top model.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding