Hoeveel vakantiedagen mag ik nog opnemen/laten uitbetalen bij ontslag nemen?

Mijn contract loopt van feb 2010 tot feb 2011 (er geldt geen cao). Ik wil ontslag nemen per 1 sept, mag ik alle vakantiedagen (23 waarvan ik er 6 open heb staan) opnemen/laten uitbetalen? Of geldt dan dat je er bijvoorbeeld 2 per maand mag opnemen omdat je het jaar niet afmaakt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat laatste klopt.
En dat lijkt me logisch.

Het beste antwoord

Er van uitgaande dat je je vergist, en dat je contact loopt van feb. 2011 tot feb. 2012, dan heb je recht op vakantiedagen over 7 maanden, ofwel 14 dagen. Liep je contract wél vanaf feb. 2010, dan heb je recht op 16 dagen over 2011 + de dagen die nog stonden van 2010.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Dit leek me inderdaad het meest logische antwoord. Maar de reden dat ik twijfelde is dat ik dacht: stel dat je je jaarcontract krijgt met 20 vakantiedagen en je gaat gelijk 20 dagen op vakantie, en na een maand neem je ontslag...dan heb je dus al je dagen al op gemaakt maar als je zoals ik 7 maanden werkt en nog dagen over hebt voor het hele jaar, dan mag je die niet meer opmaken? In elk geval bedankt!

Andere antwoorden (1)

Dagen bouw je op ! Gaan van Jan tot Jan werk je geen heel jaar ! Dan nr de gewerkte tijd ! Je hebt nog wel een stukje vakantie geld tegoed .dat loopt van mei tot mei . Dagen die over zijn mogen wel uit bet worden ,na afloop dienst tijd ,of opnemen en eerder weg ! Het dient in overleg te gebeuren je baas mag aan geven wat hij wenselijk vind ! Pas op bij uit bet hoge inhouding .boven staande geld in nl. Ps ga op tijd in overleg met je baas .succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oja neem niet meer dagen op dan waar je recht op hebt !dan moeten ze ingehouden worden op je laatste maand salaris .