Mijn collega's zijn tegen zwangerschap,omdat het een drukke baan is. Wat nu?Ik wil alleen niet omdat dit mij tegenhoudt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Kimath
12 jaar geleden
Laat je al je beslissingen in het leven afhangen van andere mensen?
Als jij zwanger wilt worden, gewoon doen. Desnoods zoek je een andere baan, waar ze je wel steunen in je keuze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoiets raars heb ik nog niet eerder gehoord! Staat toch niet in de CAO? Als dit de reden is die je tegenhoudt, moet je jezelf afvragen of je het echt wel zwanger wil worden... Door zoiets laat je je toch niet tegenhouden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik snap jullie reacties, iedereen zegt dit tegen mij van mijn vrienden e.d. ik begrijp ook dat het echt heel achterlijk is dat ik mij dit afvraag, ik wil echt heel graag een kindje en mijn man ook, we zijn net getrouwd. Verder ben ik nog maar 22, maar we zijn helemaal gesetteld. Het is gewoon stom dat dit in mijn hoofd zit en het moet eruit, ik dacht misschien helpt dit om mij alsnog te overtuigen. en ik heb een vast contract, dus in principe waar maak ik me druk om:)
Maaruh als je nou minder wilt werken, kan dat gewoon? zijn ze dat dan verplicht om je dit te laten doen?
Kimath
12 jaar geleden
Met een vast contract is er niks aan de hand. Informeer eens bij je baas, er zijn zeker mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met een vast contract kunnen ze je niet ontslaan. Maar ze hoeven je ook niet minder te laten werken. Wel heb je recht op ouderschapsverlof, dus kan je ong. een jaar een dag minder, of een half jaar 2 dagen minder werken. ( onbetaald ). Als ze je dan nog niet voor minder dagen willen ( dus echt enkel fultime ) dan heb jij de tijd een een baan te zoeken die je beter kan combineren met het moederschap. 22 is een mooie leeftijd hoor, ik was een dag 23 toen mijn oudste geboren werd ( was ook gesetteld enz.) en was ook stikzenuwachtig toen ik het mijn baas vertelde. Maar als mijn kinderen zelfstandig zijn ben ik 40, en ga ik weer verder met mijn carriere. ( nu werk ik wel hoor, maar niet meer dan nodig )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat een geweldige reacties, het is ook mijn leven en ik wil dit, wij kunnen het kind heel veel liefde bieden en mogelijkheden, dus waarom niet. het is gewoon erg vervelend dat als je een keer over zwanegrschap hebt of je bent toevallig misselijk krijg je gelijk gezeik ben je zwanger ofzo, daarom is het zo idioot. mijn man is er helemaal klaar voor en zegt dat ik het moet doen wanneer ik wil, dus dit ben ik aan het uitzoeken.
alles is bij ons stabiel en we zijn ook al 6 jaar bij elkaar. moet kunnen toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet weer afsluiten met een vraag ( moet kunnen toch? )
Gewoon heerlijk een gezinnetje gaan starten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen hebben altijd wat te Zeuren, hebben waarschijnlijk zelf n te oninteressant leven... Als jij en je man denken er klaar voor te zijn dan is dat het enige dat telt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen, ik neem jullie gedachten allemaal mee en ga er nog eens goed over denken. ik moet inderdaad schijt aan iedereen hebben en anders hebben ze pech.
Klinkt heel raar, maar had even wat meningen nodig van onbekende mensen.

Het beste antwoord

Dan ben je straks 80 en heb je geen kinderen, waarom niet vraagt je buurvrouw. Nou, zeg je dan ,mijn collega's van vroeger vonden dat het niet te combineren met hun werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha precies ja ;P

Andere antwoorden (6)

Wat nu? Zorgen dat zij niet zwanger worden en zelf doen wat jij wilt.
Als jij nu niet zwanger wordt omdat je "collega’s dat niet willen" en je bent te laat, dan zul je daar later misschien altijd spijt van krijgen.
Je collega’s hebben niets met je prive-leven te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
C4th heeft gelijk
Dat is duidelijk het verschil tussen collega's en vrienden.
Als werknemer heb je recht op kinderen en daar hebben je collega's niets over te zeggen. Je moet je niet door hun laten beinvloeden. Sommige van hun zullen al kinderen hebben en daarom praten ze makkelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vraag aan u zal na het lezen van uw vraag zijn wilt u wel echt een kind?

U geeft aan dit te willen maar tergelijk ook wel niet vanwege de mening van u collega's.

in u geval zou ik er nog even goed over nadenken of u het echt wilt vervolgens maken u en uw vriend de keuze om misschien toch nog maar even te wachten omdat jullie er zelf nog niet klaar zijn. Of jullie kiezen ervoor om ervoor te gaan ongeacht wat andere denken want dit is wat jullie willen.

Kortom laat je keuze niet beinvloeden door je collega's of de mensen op GV. Deze keuze is aan u en uw vriend.

zijn jullie er aan toe en zijn jullie er klaar voor?
ja/nee en doe wat u denkt dat verstandig is!!

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als voor jouw collega's die baan het hoogste goed is moeten zij dat weten. Ik hoop toch niet dat ze vinden dat jij eigenlijk geen kind mag omdat het lastig is voor de 'werkvloer'. Denk nog eens even goed na over hoe jij je leven wilt inrichten. Je werkt mijns inziens om te leven en niet andersom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij heb je een 'algemene uitspraak' van een collega nogal persoonlijk opgevat. Ik geloof niet dat je je collega s of werkgever hebt gevraagd: '' is het goed dat ik zwanger ga worden?''.
Als ze dit echt met nee hebben beantwoord joh, neem aan dat het een grapje is, of neem een andere, leuke baan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je getrouwd met je collega's?
Zij hebben niets met deze beslissing te maken, Een vakantie zou nog afgekeurd kunnen worden, door je chef dan, als de werkdrukte te hoog is. Maar als jij voor je persoonlijke zaken op je collega's afgaat ga je het nog moeilijk krijgen. Rekening houden met is netjes laten afhangen van.. .niet
anneliez