Op onze afdeling heeft een reorganisatie plaats gevonden. Mij is nu een hogere functie aangeboden. Heb ik recht op salarisverhoging?

Heb ik recht op salarisverhoging of betaling naar mijn nieuwe functie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Als bij jouw nieuwe functie een andere schaal past, dan heb je daar inderdaad recht op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan niet spreken over recht hebben op. Zeker niet na een reorganisatie. Je zal in goed overleg moeten proberen om je salaris op te krikken naar het gewenste salaris. Probeer een goed gesprek met je manager te hebben en geef aan waarom jij denk "recht" te hebben op een hoger salaris. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag een evaluatie gesprek aan: laat je informeren waarom de keuze op jou is gevallen. Wat verwachten ze van je ?
Zijn je werktijden van Nine tot five? ( je weet wat ik bedoel)
of verwachtten ze een flexibeler instelling van je?
In de wat hogere salaris klassen tellen overuren vaak niet.
Tijdens dat gesprek kun je je laten informeren wat de vooruitzichten zijn, zij verwachten wat van jou, anders had je die functie niet gekregen. Een goede chef/baas zal je meteen vertellen wat er tegenover staat.
Hoe opener je bent en in de praktijk tentoonstelt hoe hoger je beloning zal worden. Ik ga ervan uit dat het een goed bedrijf is.

Ik wens je veel succes

PS ik heb lang genoeg met dat bijltje gehakt, actieve mensen zag ik graag langs komen. Niet die brutale.Dat is een groot onderscheid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is handig om de cao te checken. Bij de overstap naar een hogere functie, ga je meestal ook in salarisschaal omhoog, en omdat je promotie maakt stap je niet alleen horizontaal over, maar krijg je er twee salarisstapjes bij.
De re-organisatie staat daar volgens mij los van. Je functie brengt andere verantwoordelijkheden met zich mee, dus je hebt recht op beloning voor je arbeid.