hoeveel verdien je per maand als je tand arts bent? hoeveel verdien je per uur?

hoeveel verdient een 22 jarige als tandarts

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vond het ook al zo vreemd.

Antwoorden (3)

Salaris
Wanneer je als zelfstandig tandarts gevestigd bent of werkzaam bent in een groepspraktijk, is je inkomen afhankelijk van het aantal patiënten in je praktijk en van de behandelingen die je verricht. Je bruto-norminkomen is ongeveer € 98.000,- per jaar.

Als je in dienstverband werkt, verdien je als beginnend tandarts ongeveer € 3.250,- tot € 5.185,- bruto per maand.

Dit zijn salarisindicaties voor 2011.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je salaris is onder ander afhankelijk van het aantal patiënten en het aantal en soort behandelingen dat je uitvoert. Het salaris ligt rond de ton per jaar, dat wil zeggen ruim 8000 bruto per maand. Uitgaande van een volledige werkweek is dat richting de 50 euro per uur.

Als tandarts heb je één van de hoogste startsalarissen (zo niet de hoogste) van alle studies. Het startsalaris ligt ruim boven de 5000 euro per maand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alsof het allemaal nog niet genoeg is..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had het over startsalarissen, en voor zover ik weet ligt dat als tandarts hoger dan als piloot, voornamelijk omdat je als piloot eerst een verplichte periode co-piloot moet zijn.
een 22 jarige kan nog geen tandarts zijn. Zijn studie is dan net goed begonnen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en waarom zou dat niet kunnen?
als je een paar klassen overslaat, en versnelde studie doet, dan kan je met je 18e al opleiding afgerond hebben
ronron1212
12 jaar geleden
Je moet een universitaire studie doen en stage lopen. Dat red je niet voor je 22ste.