Vanaf 4 juli heb ik recht op WW en wachtgeld. Mijn werkgever geeft aan dat als de WW stopt het wachtgeld doorloopt (indien hier recht op is) kan dat?

ik dacht dat als de WW stopt het wachtgeld automatisch zou stoppen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Wat voor werk doe je?
Ben je ambtenaar?
En waar dan?
En hoe oud ben je?

De wachtgeldregeling bestaat niet meer, maar misschien bedoelt je werkgever de bovenwettelijke regeling.

In mijn geval betekent dat ook die bovenwettelijke regeling dat mijn "ww-uitkering" zal doorlopen tot mijn pensioen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wachtgeld is een opgebouwd recht naar het aantal dienstjaren in je CAO staat precies hoe dat werkt. Dus je wachtgeld kan doorlopen als je geen werk hebt gevonden in de periode dat je in de ww loopt.