Kunnen jullie mij voorbeelden geven van conflictsituaties bij kleuters bij het buiten spelen?

Voorbeelden bij het buiten spelen op een schoolplein

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De eerste die me te binnen schiet, en waarschijnlijk ook de meest voorkomende.
Het ene kind heeft iets wat het andere kind ook wil
Of dit nu een emmertje of schepje is of een fietsje, kan vanalles zijn.

Want dit is van jou en dit van mij, is erg moeilijk voor een kleuter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

- elkaar duwen
- met elkaars speelgoed willen spelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kind mag niet mee doen, omdat ze al teams hadden gemaakt,waren begonnen of dat het alleen met een aantal kinderen gespeeld kan worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of ze gaan vader en moedertje (erg geliefd in mijn tijd!) spelen en ze krijgen niet de rol die ze willen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tegenwoordig spelen ze "mega-mindy'tje" maar wil niemand de boef spelen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heeeel herkenbaar, meestal ben IK dan maar de boef, die een schat stool vol lekkere aardbeien.+je
De een mag al verder van huis weg te spelen dan de ander. Kleuters kunnen zich nog niet echt verplaatsen in een ander, dus het ene kind gaat wel en de ander is verdrietig...Hoe lossen we dit op? Voor het verdrietige kind een echt dilemma!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het niet eens kunnen worden over wat te gaan spelen? Bijvoorbeeld, de één wil samen in de zandbak "taartjes bakken" en de ander wil samen tikkertje doen.