Krijg ik 12 uur uitbetaald of niet?

Ik heb bij mijn werkgever (supermarkt) 2 week vakantie genomen. Ik heb een bepaalde tijds contract dat 6 uur per week is. Nou is mijn vraag of ik in die 2 weken 12 uur toch uitbetaald krijg.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, daar lever je 12 vakantie-uren voor in, en die krijg je dan als gewoon uitbetaald.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb een 10-uurscontract maar kring deze niet uitbetaald als ik minder werk
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat hoort wel hoor, tenzij je een contract hebt van 0-10 uur. Anders behoor je de uren uitbetaald te krijgen, ook als de werkgever je minder inzet. En bij vakantie hoor je ook de vakantie uren uitbetaald te krijgen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb dus een contract van 6 uur per week. Ik krijg dit dus niet uitbetaald tijdens vakantie?
Daarvoor moet je ook een bepaald aantal vakantieuren hebben opgebouwd; en daarvoor moet je bij je werkgever zijn. Meestal bouw je per 40 uur zo'n 4 vakantieuren op.