hoe verder met onderhandeling arbeidsvoorwaarden?

Ik heb een vraag omtrent mij mogelijke baan na afronding van mijn hbo studie in augustus.

Ik heb een aanbod gekregen bij een oud stagebedrijf in de agrarische toelevering met als functie commercieel medewerker buitendienst met daarbij nog een aantal interne projecten. Ik vraag mij af of het aanbod reëel is of dat ik nog moet onderhandelen, zeker gezien de functie is het misschien een test.

-Het salaris bedraagt € 1850,- bruto en daarbij hoort een 13de maand (is dit dan salaris per 4 weken?)

-Secundaire voorwaarden zijn: laptop, telefoon en auto. Auto is keuze uit geel of grijs kenteken. Met geel kenteken kan ik dan ook privé rijden als ik bijtelling betaal. Met grijs is dit niet mogelijk en heb ik privé een andere auto nodig.

Hoe nu verder? Mailen, bellen en wat zouden jullie mij adviseren?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (2)

In de huidige crisis is dit een geweldig aanbod zeker voor een starter.
Salarisverhoging ed moet je verdienen.
Omtrent de auto is een eigen keuze. Voordeel is wel dat je bij een auto met grijs kenteken niet naar de bijtelling hoeft te kijken. Waardoor je in afhankelijk wat het budget is een "dikke" auto kan rijden. Bij een geel kenteken betaal je bijtelling als starter ideaal om te beginnen met 14% bijtelling. Je hebt geen onverwachte kosten als je op je zelf gaat wonen mbt de auto
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gemiddelde startsalaris voor een HBO'er was iets hoger.
Die wetenschap kun je wel in je onderhandelingen laten vallen.
En vragen naar de toekomstmogelijkheden.

http://www.nobiles.nl/index.php?id=37&article=5629

Ik zeg expres: was.

Tegenwoordig moet je al heel blij zijn met een goed aanbod en secundaire arbeidsvoorwaarden.
Je schrijft geen studierichting.
Daar kun je ook nog op zoeken.
http://www.intermediair.nl/testen-tools/salariskompas

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het bedrijf jou aanspreekt en jij denkt daar prettig te werken:

Bellen!
Vragen om een afspraak!
Initiatief tonen!