Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zit in 4 Havo en volg een profiel zonder wiskunde. Kan ik toch nog Psychologie studeren?

Ik zit nu in havo 4 en ik wil misschien na havo psychologie studeren maar daar heb ik wiskunde voor nodig (statistiek) en ik heb nu geen wiskunde. Moet ik me misschien aanmelden voor een avondcursus?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
935

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat doe je het best want statistiek is een struikelblok voor velen. en statistiek moet je echt niet onderschatten.
PS statistiek is een Buisvak in Ugent
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan geloof ik ook in de zomervakantie zo'n cursus doen om je achterstand in wiskunde weg te werken. Bij psychologie falen de meeste mensen op statistiek dus het is wel handig om hier goed op voorbereid te zijn. Gelukkig zijn er genoeg instituten die je hierin bijles kunnen geven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook als je overgaat naar de 5e wiskunde in je pakket erbij nemen of als vervanging van een ander vak nemen. Bijv. eerst had je aardrijkskunde, maar dan kun je dit laten vallen en in plaats hiervan wiskunde nemen. Dit is in ieder geval mogelijk op het VWO, je zal het eens aan je mentor moeten vragen, dat is een stuk makkelijker dan ook nog eens een avondcursus te gaan doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding