wat wordt bedoeld met "abstract handling"?

Ik kom deze term overal tegen, maar kan nergens een uitleg vinden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

Een 'abstract' is een samenvatting, meestal van een wetenschappelijk artikel, proefschrift of lezing. Voor lezingen (seminars e.d.) moet je die insturen en het proces van beoordelen en plaatsen wordt kennelijk 'abstract handling' genoemd.

Toegevoegd na 1 minuut:
In feite is het een gespecialiseerde secretaire functie omdat de samenvattingen ook moeten worden beoordeeld op relevantie. Hiervoor bestaan ook systemen waarin abstracts worden beoordeeld.

Toegevoegd na 4 minuten:
Bjorn Pehrson zegt het in 2004 al als volgt:

"Abstract Management is not some new buzzword or concept on the self-help circuit from some self-proclaimed management guru. As we know it and to simplify it slightly, it still remains the management of documents. Although the concept has not changed much, the processes involved have undergone a number of significant changes over the past few years. The basic challenges of managing the abstract submission, reviewing presentations and publications still remain but the tools available for doing so have been greatly enhanced which can assist as well as hinder. "

In zijn artikel gaat hij hier dieper op in, maar de kern is dat het dus een document management proces is, specifiek voor het afhandelen van samenvattingen van documenten (van bijvoorbeeld artikelen en lezingen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super!!!! Heel erg bedankt voor dit snelle en vooral volledige antwoord!
Een abstract is een korte samenvatting van een wetenschappelijk artikel, scriptie , onderzoek, congres of procedure van een bepaald onderwerp of discipline. Het wordt vaak gebruikt om het doel van een onderzoek snel bij de lezer onder de aandacht te brengen.
Een abstract verschijnt altijd aan het begin van een manuscript, als het point-of-entry voor een bepaalde wetenschappelijke onderzoek of octrooiaanvraag.

Abstract handling is een onderdeel van Abstract management, het proces van het accepteren van en het voorbereiden van abstracts voor presentatie op een wetenschappelijk congres . Het proces bestaat uit argumenten van de abstracte of samenvatting van het werk. De abstracte bestaan meestal uit de hypothese en/of tools gebruikt in het onderzoek, de verzamelde gegevens, en een samenvatting of de interpretatie van de gegevens.

Historisch, abstracte management was een tijdrovende handmatige proces dat de afhandeling van grote hoeveelheden papier en creëerde een aanzienlijke administratieve werklast

Een toenemend aantal organisaties maakt nu gebruik van web-based management software om abstracten te stroomlijnen en te automatiseren. Dit werk wordt soms uitbesteed aan speciale conferentie afdelingen van grote uitgevers en professionele organisatoren van de conferentie.

Samengevat:
Abstract handling is het proces van het accepteren van en het voorbereiden van abstracts voor presentatie op een wetenschappelijk congres, het stroomlijnen en automatiseren van abstracten, dit gebeurd voornamelijk door gespecialiseerde software.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En jij ook bedankt natuurlijk Annigje!!