Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het moeilijk om weer te wennen aan school na een jaar te hebben gewerkt?

Ik studeer op dit moment HBO maar ik voel al een tijdje dat de studie toch niet iets voor mij is. Ik denk erover om even een jaartje te gaan werken en mij te oriënteren op andere studies. Ik hoor vaak dat als je gaat werken dat je dan uit het school ritme raakt en daar heel moeilijk weer aan kan wennen. Nu mijn vraag, in hoeverre is dit waar?

Toegevoegd na 8 minuten:
(Op dit moment ga ik zo'n 2x per week naar school (van 9 tot 5) en werk ik ongeveer 25 uur per week.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het valt mee... Het heeft bij mij eerder andersom gewerkt. Je denkt nu dat school wellicht niets voor je is, maar als je een jaar gewerkt hebt dan zal je realiseren dat school in de huidige maatschappij wel nodig is om te groeien.
Na een jaar zie je dan ook dat veel mensen toch weer een opleiding beginnen en met een betere instelling.

Het ritme is niet zozeer hetgeen wat je tegen gaat staan dat is meer het uitgavepatroon. Als werkende heb je veel meer te besteden en hier ga je dan ook naar leven. Op het moment dat je na een jaar weer gaat studeren dan is het lastig om weer een stapje terug te doen :).

Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dit is voor elke persoon anders, maar het is voor de grootste groep mensen wel waar. School is een ritme waar je op dit moment inzit, werken is een totaal ander ritme en dus zal je als je weer gaat studeren wat moeite hebben aan het begin. Dan komt om de hoek kijken hoeveel doorzettingsvermogen je hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden