Ja, je bent wel veel van huis en de opleiding is zwaar. Er vallen heel veel mensen af in de selectie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is goed?
Je verdient bij KLM max 2800 euro bruto per maand, dat is boven modaal. Als je begint verdien je natuurlijk minder, minder onder modaal of modaal.
Goed noem ik het niet, het is een doorsnee salaris.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het startsalaris ligt rond de 1800 bruto dus dat is geen vetpot in het begin van je carriere.

Mocht je met de piloot er van door gaan dan verandert dat de zaak. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hehe, ik zat precies met hetzelfde in mijn hoofd om te gaan antwoorden ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste carriere move die je kunt maken in dat vakgebied :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan zitten mijn zwager en z'n vrouw goed; zij is stewardess, hij internationaal piloot :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn oom en tante zitten inderdaad ook goed.. Ook piloot & stewardess
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat betekent natuurlijk niet dat je elke keer bij elkaar op de vlucht zit. Integendeel juist. Vaak zie je elkaar heel weinig ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is verdien je als stewardess goed.
Wat verdien je door een relatie met een piloot? Dus wat schuift het?
Het salaris van een stewardess verschilt per luchtvaartmaatschappij. Je leeftijd en ervaring is ook van invloed. Het gemiddelde startsalaris voor een stewardess is €1879.65 bruto (CAO). Na voltooiing van elke volledig werkjaar gaat het salaris omhoog naar de volgende salarisstap in de desbetreffende schaal. Na het eerste jaar stijgt je salaris met ongeveer 3,5%. Dit loopt per jaar op tot een maximum salaris van €2982.59 bruto. Naast het salaris zijn er promotieverhogingen en krijg je daggeld mee als je op reis gaat. Deze bedragen zijn CAO bedragen, per luchtvaartmaatschappij kan dit verschillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 Zeer duidelijk
In het begin echt bitter weinig. Als je wat langer werkt kan je ook 'baas' van de stewardessen op je vlucht worden. Dan verdien je echt al veel meer. En hoe langer je werkt hoe meer je gaat verdienen. KLM betaald over het algemeen goed.