Wat voor salaris kan ik vragen met mijn profiel? en wat zijn goed betaalde werkplekken?

Ik ben Jeffrey en bijna klaar met mijn studie voor Allround Operationeel Technicus. Dit werk is meestal in de industrie/energiesector en je werkt altijd in ploegendienst (ik het liefst in 5 ploegen) Ik ben 21 jaar als ik school verlaat..

Mijn profiel als ik school verlaat ziet er zo uit;

*VCA Basis
*Heftruckcertificaat

* Vapro A (MBO2)
* Vapro B (MBO3)
* AOT (MBO4)
* Minor Nucleaire techniek (MBO4)
* Nucleaire stralingshygiene certificaat (HBO)

Verder heb ik twee erg goeie referenten. Mijn mentor van school, en shiftleader van mijn stagebedrijf.

Mijn vraag is dus wat is een passend startsalaris (exl toeslagen) en wat voor toeslagen er bijkomen? (ik weet alleen van de ploegentoeslag van 30%)

De volgende vraag is; wat zijn goeie bedrijven?

Ik ben een complete leek op dit gebied dus alle hulp is welkom.

Groeten Jeffrey

ps. Ik ben wel van plan door te gaan naar het volledig HBO maar doe dat liever intern via een bedrijf dat heeft financieel veel meer voordelen en het eindresultaat is hetzelfde. Daarbij is in de betreffende sector 'doorleren' en supergroot begrip

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

Hallo Jeffrey,

Je bent goed bezig geweest en voor jou zal er altijd werk zijn. Ik heb er iets langer over gedaan. Alles onder werk tijd dus dat koste veel (vrije)tijd.

AOT wordt veel gevraagd. Goeie bedrijven die het meeste betalen zitten in de petrochemie en zijn oa shell, exxonmobil, Q8. Eventueel energiecentrales. Weet niet waar je woont maar in Borssele vragen ze ook weleens aankomend talent misschien interesant als je de nucleaire kant op wil.

Aangezien er veel vraag is naar mensen zoals jouw ligt het er ook aan hoe je je verkoopt. Maak je eigen gewild en wees ambitieus.

Ik denkt voor een 21 jarige in de chemie en met enige ervaring dat je inclusief ploegentoeslag over de 2000 euro uit kan komen maar zeker weten doe ik het niet. Ik had een vriend die rond de 22 was en 2100 verdiende maar die had geen AOT.
Extra toeslagen zijn uiteraard vakantiegeld over je volledige salaris dus dat is netto een extra maand.

13e en soms 14e maand wat in mijn geval ook een extra netto maandsalaris is.

Dan heb je nog bonussen hier en daar en heel veel andere voordelen oftewel de wereld ligt voor je voeten.

Als je verder wilt is misschien werktuigbouwkunde HBO6 wat voor je daar kan je ook veel kanten mee op.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Jeffrey, ik doe hetzelfde werk als jij in de europoort, bijna 2 jaar nu. En je vraagt wat voor salaris je kan vragen. Als jij gaat solliciteren dan zal je zo'n beetje 1900 a 2000 euro netto gaan verdienen en met vapro c ligt dit vaak nog zo'n 100 euro hoger ( dit geld voor een procesoperator in 5 ploegendienst he). In dat salaris zit dan inderdaad je 30% ploegentoeslag, reiskosten, eventuele ziektekosten bijdrage, etc. Je moet je om je salaris niet te druk maken want dat zit wel goed. Verder geb je hier in rotterdam natuurlijk de BP, Shell, Q8, Esso, Exxonmobil, Huntsman, Air Products, Lyondell.. Dit zijn allemaal goede bedrijven om bij te werken.