Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor salaris kan ik vragen met mijn profiel? en wat zijn goed betaalde werkplekken?

Ik ben Jeffrey en bijna klaar met mijn studie voor Allround Operationeel Technicus. Dit werk is meestal in de industrie/energiesector en je werkt altijd in ploegendienst (ik het liefst in 5 ploegen) Ik ben 21 jaar als ik school verlaat..

Mijn profiel als ik school verlaat ziet er zo uit;

*VCA Basis
*Heftruckcertificaat

* Vapro A (MBO2)
* Vapro B (MBO3)
* AOT (MBO4)
* Minor Nucleaire techniek (MBO4)
* Nucleaire stralingshygiene certificaat (HBO)

Verder heb ik twee erg goeie referenten. Mijn mentor van school, en shiftleader van mijn stagebedrijf.

Mijn vraag is dus wat is een passend startsalaris (exl toeslagen) en wat voor toeslagen er bijkomen? (ik weet alleen van de ploegentoeslag van 30%)

De volgende vraag is; wat zijn goeie bedrijven?

Ik ben een complete leek op dit gebied dus alle hulp is welkom.

Groeten Jeffrey


ps. Ik ben wel van plan door te gaan naar het volledig HBO maar doe dat liever intern via een bedrijf dat heeft financieel veel meer voordelen en het eindresultaat is hetzelfde. Daarbij is in de betreffende sector 'doorleren' en supergroot begrip

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Hallo Jeffrey,

Je bent goed bezig geweest en voor jou zal er altijd werk zijn. Ik heb er iets langer over gedaan. Alles onder werk tijd dus dat koste veel (vrije)tijd.

AOT wordt veel gevraagd. Goeie bedrijven die het meeste betalen zitten in de petrochemie en zijn oa shell, exxonmobil, Q8. Eventueel energiecentrales. Weet niet waar je woont maar in Borssele vragen ze ook weleens aankomend talent misschien interesant als je de nucleaire kant op wil.

Aangezien er veel vraag is naar mensen zoals jouw ligt het er ook aan hoe je je verkoopt. Maak je eigen gewild en wees ambitieus.