Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik werk als afwasser in een restaurant, vanavond moet ik werken, krijg ik volgens de wet verplicht dubbel betaald?

Volgens mij krijg ik mijn normale salaris, maar zijn ze niet verplicht mij minimaal het dubbele te geven?(vanwege de feestdag).

Toegevoegd na 22 seconden:
En wat moet ik doen als ik niet dubbel betaald krijg?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijna iedereen moet vandaag werken, we hebben al op heel wat vragen geantwoord dat het vandaag géén nationale vrije feestdag is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Ik heb ook gewoon moeten werken en krijg ook niet dubbel betaald.

1 keer in de 5 jaar is het een algemene feestdag, voor de rest is het wat het bedrijf heeft vastgelegd of wat er in de CAO staat.

Maar het is een normale werkdag als elke andere.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt aan de cao..en eens in de 5 jaar jaar is het een officiële vrije dag. En dat is in 2015.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5 mei is geen officiële feestdag, slechts eens in de 5 jaar is het een vrije dag voor (bijna) iedereen. Vandaag moest iedere werkende ook gewoon naar z'n werk toe, die worden ook niet allemaal dubbel betaald. Overigens geldt dat lang niet in alle beroepen dat je dubbel wordt uitbetaald op een feestdag, dat ligt aan de CAO en bij sommige beroepen vallen feestdagen nu eenmaal onder de gewone werktijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Het is wel een officiele feestdag. maar geen vrijedag.
5 mei is slechts een keer per 5 jaar een nationale feestdag en dat is dit jaar niet.
zie hieronder het artikel uit de Horeca CAO dat betrekking heeft op feestdagen, daaruit blijkt dat je geen recht hebt op extra betaling dit jaar.




JARTIKEL 13 - FEESTDAGEN