Is het nodig een opleiding voor stewardess te volgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is niet nodig. Maar als zo'n opleiding jou leuk lijkt, moet je het gewoon doen. Een studie op minimaal mbo nivo of Havo nivo is voldoende. Kijk voor de criteria-eisen en sollicitatietraining voor steward(ess) op www.opleidingstewardess.nl.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je ergens aangenomen wilt worden wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoeft niet perse, als je gaat solliciteren bij een luchtvaartmaatschappij en je wordt aangenomen dan krijg je een interne cursus, wel is het zo dat je minimaal een MBO opleiding moet hebben afgerond. Ik doe zelf de opleiding voor stewardess, luchtvaartdienstverlening en het voordeel daarvan is, isdat je alles van Schiphol weet, veel luchtvaartcodes, en dat je heel vaak stage loopt op Schiphol bij verschillende bedrijven als KLM, afhandelaren enz.. Je hebt dan wel een streepje voor op andere sollicitanten. Maar het is niet echt nodig om het te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja een opleiding is absoluut nodig!

Interne opleiding is het beste. Dan weet je meteen alle ins-en-outs van je vliegmaatschappij.

Een tijdje terug is er bij het programma: 'das je goed recht' nog een heel item geweest over de onzin van een stewardess opleiding bij een mbo of hbo instituut. Je betaalt te veel en kan met dat diploma uiteindelijk nog niet echt aan het werk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je wordt aangenomen krijg je een interne opleiding dus van te voren een dure opleiding volgen is volgens mij niet nodig. Ik werk als steward bij een luchtvaartmaatschappij en heb zelf gewoon een mbo opleiding afgerond (commercieel) en toen een sollicitatietraining gevolgd. En een beetje op internet gekeken hoe de sollicitaties gaan.Op internet heb je veel tips over hoe en wat tijdens de sollicitatie als steward of stewardess. Zelfstandig zijn, kunnen glimlachen, een nuchtere kijk op het werk hebben en enthousiasme is veel belangrijker dan zo'n dure opleiding volgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geen goesting hebt om dat beroep uit te gaan oefenen is dat absoluut niet nodig.