wat komt er bij kijken om een hotel te beginnen?

Heey!

Ik wil later als ik 18 jaar ben of natuurlijk ouder een hotel beginnen maar moet je daar voor een opleiding voor hebben zo ja welke? En wat komt er allemaal bij kijken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Ik zou beginnen aan een opleiding aan de Hotelschool, richting Hotelbeheer. Daar wordt je alles geleerd wat je nodig hebt om succesvol een hotel te kunnen runnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hier kun je van alles vinden voor als je die stap wilt gaan maken!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals Bliets al schrijft: ga eerst een opleiding doen aan een hotelschool.
In Nederland heb je er 2: in Den Haag en in Maastricht. De laatste doet opleidingen vanuit Sittard, Heerlen en Maastricht.
In Belgie heb je er 3: in Hasselt, Gent en Koksijde.
Daarna kun je het beste ervaring op doen in een bestaand hotel. Daar leer je de ins en outs, en de kneepjes van het vak.
Je hebt ook starterskapitaal nodig, zodat je alvast kunt sparen.
Na een paar jaar kun je eens om je heen kijken waar je je hotel wil beginnen.